Alleen op de wereld

Frankrijk, Coole

Vanmorgen kon ik pas om half 9 ontbijten terwijl ik best ver moest lopen. Ik heb eerst een stokbrood voor lunch gekocht. Het eerste stuk ging 3 km langs het lateraalkanaal en daarna ben ik het kanaal overgestoken (dat moest dus niet) en dus helemaal verkeerd gelopen! Ik kwam via de gps en de app maps.me (offline kaarten, erg handig want daar staan straatnamen op) erachter dat ik naar het NO was aan het lopen terwijl ik naar het ZW moest, 2 km fout gelopen dus! Even later belde Guus mij op, Guus is een vriend van een vriend van mij, ik heb hem een keer ontmoet afgelopen najaar. Hij is 71 en al 2 keer naar Santiago gelopen. Hij heeft dus ervaring! Hij ligt 1 etappe achter mij maar denkt dat we elkaar wel zullen zien omdat hij wil liften tussendoor.

Het zwaarste stuk was de Romeinse weg van zeker 8 km waar ik keiharde wind van opzij had en alleen op de wereld was. Als die moderne windmolens er niet hadden gestaan waande je je zo in de Romeinse tijd! Kaarsrechte onverharde weg, licht golvend met akkerland links en rechts.

Het laatste stuk naar de mensen Songy was over een D-weg, 3 km. De rugzak begon me te irriteren! Ik ben hier zeer gastvrij ontvangen, kreeg meteen een koel biertje, heb mijn wasje kunnen doen en mevrouw heeft voor mij naar de volgende overnachting gebeld maar dat is niet gelukt. Uiteindelijk heeft ze een pelgrimsonderkomen in Corbeil bij de mairie voor me geregeld. 's Avonds heb ik heerlijk gegeten.

Je blog straalt uit dat je al een volleerde pelgrim bent!

Els 2015-07-27 20:12:24

Super om te lezen dat het zo goed gaat. Je minimumdoel: 3 dagen, heb je al gehaald. Ik ben benieuwd naar je volgende verhalen. Slaap lekker!

Anne Marie 2015-07-27 23:19:10

30 km gelopen vandaag, totaal 82. Morgen naar Corbeil, is maar 17 km. Ik slaap in de Mairie geloof ik.

Doro 2015-07-28 00:01:57

Mooie verhalen, mooie foto's! Knap van je zeg. Groetjes uit Venlo.