Met de auto en 3 mannen naar Lausanne

Zwitserland, Lausanne

Vanmorgen om 8 uur kwamen Els en Reinier me om 8 uur halen. Ik was best zenuwachtig; ruim 2 maanden van huis weg zijn, hoe is dat?

De laatste week was ik nog druk bezig geweest met ramen wassen, poetsen, snoeien, konijnenhokken schoonmaken (van Bonnie en Oddie) en bladmuziek invoeren op de pc. Toen ik echter in de auto stapte en Maarten mij uitgezwaaid had, hoefde ik niets meer te doen, vakantie tot 1 november!

We reden eerst naar Maastricht om Walter en Pierre op te halen, 2 mannen met wie Reinier een paar dagen naar de Jura gaat om plantjes en beestjes te bestuderen. Het weer was prachtig!
Tijdens de tweede picknickpauze ging Reinier meteen gewapend met een net op zoek naar wantsen.

Reinier had een hotel in Nozeroy geboekt waar we eerst naar toe reden; de buitenkant zag er niet uit maar gelukkig zag het er binnen netjes en vernieuwd uit. Bagage van de mannen naar boven gesjouwd, koffie gedronken en daarna wat rondgelopen in het plaatsje. Vlakbij het hotel hebben we gegeten en toen met de auto naar de jeugdherberg van Lausanne. We kwamen om kwart voor 10 ongeveer aan, nog wat gedronken en toen moest ook Els afscheid nemen van Reinier.