Tweede vrije dag

Italië, Valle d'Aosta

De weersvoorspellingen voor deze dag waren niet zo goed en we wilden met een liftcabine omhoog. Toen we 's morgens echter naar buiten keken, viel het mee; de zon scheen en de bergkant waar wij naartoe wilden, was zonnig.

Eerst even naar de bakker geweest, daarna in de keuken ontbeten en "lunchpakket" gemaakt. Vervolgens gingen we op weg naar de lift. De dag ervoor waren we bij het VVV informatie gevraagd. Een cabinelift zou tot 1800m hoogte gaan en kostte slechts 7 euro retour, dat viel ons erg mee! Boven aangekomen was er al meteen een groot terras waar we dus niet zijn gaan zitten. De markeringen op de gele bordjes met tijdsduur was handig, maar we zagen ze alleen aan het begin van onze wandeling, daarna zagen we enkele bruine bordjes en zo kwamen we uit bij een meertje op bijna 2300m. Daar stonden heerlijke stoelen en je kon er lekkere cappuccino krijgen voor slechts 1 euro 30. Els vond het prima daar maar ik wilde verder omhoog en ben geklommen naar ongeveer 2700m. Ik had de paadjes op mijn gps staan, maar in het begin was het paadje dat ik zocht moeilijk te vinden. Het was duidelijk een skigebied, erg open overal en veel gras. Het paadje dat ik gelukkig vond, werd gras en later een breed pad, meer voor mountainbikers. Met mijn kijkertje kon ik Els zien zitten bij het meertje waar ik bijna de hele tijd zicht op had. Slechts één alpenmarmot had ik onderweg gezien; er waren teveel liften en dus mensen. Jammer was het dat het steeds zo'n breed pad was in plaats van smalle paadjes, maar het uitzicht onderweg en boven was geweldig. Jammer dat de Mont Blanc in de wolken zat.

Ik was uitgekomen bij een stoeltjeslift. Het uitzicht naar de andere kant was adembenemend! Ik liep nog even naar het kruis in de buurt en daarna ben ik met de stoeltjeslift naar beneden gegaan (7 euro 50) en was ik terug naar Els gelopen. We dronken daar nog een lekkere cappuccino en Els ging toen in de buurt vlinders spotten en ik uitrusten en lezen. Heerlijk was het daar!

Toen we terug met de lift gingen, begon het harder te waaien en te betrekken. De liftcabine begon een beetje op en neer te zwiepen. Gelukkig geen onweer terwijl we erin zaten!

We deden boodschappen en daarna op terras een lekker koel biertje, ik had dorst. We kregen er van alles bij om te eten, we moesten dan ook 7 euro betalen. Het werd donkerder, het waaide en het begon hard te regenen. We moesten er een tijd blijven zitten. Leve de wifi!
's Avonds aten we weer in "onze" keuken.

Verstandig om even lekker een dagje niet te lopen! En de dag was nog goedbesteed ook! Succes bij jullie etappe van zaterdag! Groetjes uit Velp, Tom.