Op weg naar het noorden

Duitsland, Keulen

Vanmorgen ben ik om half 4 opgestaan na een kort nachtje van ongeveer 3 uur.
Met de auto naar Venlo waar Anne-Marie mij naar het station bracht. Ze had een thermoskan met koffie bij zich, gezellig op het perron met een kopje koffie wachten op de trein naar Mönchengladbach. Daar moest ik overstappen op de trein naar Keulen-Bonn vluchthaven. Ik had de vroegste trein uit Venlo genomen (5.05 uur) en was al om 7 uur op de vluchthaven. Het inleveren van de rugzak ging snel en ook bij de security viel het mee met de drukte.

De Arlanda express rijdt in 20 minuten naar Stockholm centraal, erg handig. Deze trein vertrekt ongeveer elk kwartier. Hij reed 180 km per uur! In Stockholm was het 16 graden, zon en wolken maar een harde frisse wind. De jas moest toch aan! Ik heb een gasflesje gekocht en de man van die outdoorzaak heeft me geholpen met mijn brander want de draaiknop deed het niet. Fijn dat hij dat kon fixen! Daarna terug richting centrum en station gelopen. Stockholm is mooi, maar op de terugweg heb ik een extra dag om de stad zonder rugzak te verkennen.

Per ongeluk pinde ik 500 kronen ipv 5000! Ik wilde er 4500 bij pinnen maar de automaat vond dat te veel. Dus 2000 gepind en toen had ik dorst. Ik heb een heerlijk amberkleurig biertje besteld en dat kostte maar liefst 9 euro ongeveer!

's Avonds heb ik een pizza en een glas rode wijn gehad. Die wijn kostte ook al 9 euro, wat een prijzen hier! Maar ik wist dat het duur zou zijn.

De buskaartjes naar Jokkmokk waar ik morgen ga slapen en voor zondag naar Kvikkjokk heb ik uit de automaat gekocht op het station. Ik weet namelijk niet of je in de bus kaartjes kunt kopen. Nu is tenminste alles geregeld en moet ik wachten totdat de trein vertrekt om 21.57 uur. Ik wil dan ook meteen naar bed!

Ben je alleen op stap? Voeg mijn moeder ook ff toe aan dit reisverslag svp, ik zal je haar mailadres appen. Veel wandelplezier!!

Daniëlle 2022-07-16 10:52:56

hoi doro, wel jammer dat els niet mee kon gaan.ik wens jouw een mooie wandel vakantie

enny 2022-07-16 11:09:19

Heel jammer dat Els niet mee kon gaan. Jullie hadden je samen zo goed voorbereid! Dapper dat je nu alleen gaat maar ja, je bent al een doorgewinterde reizigster die wel voor een avontuur in is. Trots op je!

Anne-Marie 2022-07-16 11:42:01

Hoi Dorothee, Wat leuk om weer je reis te kunnen volgen! Ik begrijp dat je dit keer alleen op pad bent. Hopelijk is er met Els niets echt vervelends aan de hand. Het begin van je reis verliep goed, lees ik, neveneffect goed begin is het halve wetk

Tom Posno 2022-07-16 12:35:15

Hoi Dorothee, Hier het vervolg; er ging iets mis daarnet. Ik wilde zeggen: een goed begin is het halve werk! Goede wandelstart en hou ons maar op de hoogte! Veel plezier en veel groetjes uit Velp, Tom.

Tom Posno 2022-07-16 12:37:40

Dapper dat je alleen bent gegaan Dorothee. Ook ik ben trots op jou!