Verder stijgen

Zwitserland, Bourg-Saint-Pierre

's Morgens hebben we in het pelgrimsonderkomen koffie gedronken, daarna op weg naar de winkel. We hebben per ongeluk een extra rondje naar de winkel gelopen!

De route was weer schitterend! Een afwisseling van brede bospaden en kleine paadjes. Op een bankje met uitzicht hebben we ontbeten. Een echtpaar dat hier in de buurt woont, heeft een foto van ons gemaakt. Ook zij waren aan de wandel en vroegen of wij de Via Francigena liepen.

Er waren vandaag al wat meer wandelaars onderweg met rugzakken. Of zij de Via Francigena liepen, wisten we natuurlijk niet, maar waarschijnlijk was dat wel het geval.

Op een gegeven moment kwamen we bij een kolkend riviertje uit (de Drance), het leek alsof we een stukje rechtdoor door het water moesten, maar gelukkig ging de route daar niet. We moesten een stukje steil omhoog van het riviertje af, dat was erg zwaar; we moesten daarna dan ook rusten en een banaan eten.
Daarna ging het weer omlaag, maar over het algemeen stegen we steeds, soms ook geleidelijk gelukkig.

Wat later was er een omleiding; er was iets afgezet wegens gevaar voor vallende stenen. We moesten toen het riviertje oversteken en daarna een stukje terug de verkeerde kant oplopen. Vervolgens weer wat steiler omhoog over een breed graspad.

We hebben nog 2 keer gerust, ik vond het erg zwaar, mijn motortje was leeg en had weer voedsel nodig bij die tweede pauze. Daarna waren we er ineens vrij snel; Bourg Saint Pierre bleek toen nog maar een kilometer of zo lopen te zijn. Hotel Bivouac lag aan het begin van het plaatsje. Om half 3 kwamen we aan. We zaten niet in het hotel zelf, maar in een kamer in een blok van 5 kamers dat een beetje van het hotel af lag.

's Middags hebben we ons wasje gedaan en lekker buiten gezeten in het zonnetje. Jammer genoeg werd het bewolkt en dus frisser, tijd voor het fleecevest.
Tegen de avond liepen we het plaatsje in en zagen we dat er de volgende dag weer een omleiding zou zijn. Op de terugweg begon het een beetje te regenen; we moesten snel onze was naar binnen halen!

's Avonds hebben we een maaltijdsalade in het hotel gegeten, die van Els was een beetje klein, en dat voor 25 francs (ongeveer 22 euro)!
Morgen krijgen we een pelgrimsontbijt, ben benieuwd!

Volgens mijn gps hebben we ongeveer 13 kilometer gelopen. We zitten hier op 1632 meter hoogte, we kwamen van bijna 900 meter hoogte. Morgen nog ongeveer 800 meter klimmen naar Bernard!

Hoi Dorothee en Els, Ik zie wel aan de schitterende foto's dat jullie twee dagen met prima weer hebben gehad! Ik ben heel blij voor jullie. Volgens mij leggen jullie per dag niet eens een heel grote afstand af, maar met bepakking en als je moet klimmen, is het toch best wel intensief! Het is een prachtige tocht, dat zie ik wel! Rust lekker uit en succes morgen met de klim van 800 meter. Groetjes uit Velp, Tom.

Tom Posno 2017-08-14 20:30:24

Ha Dames, ben jullie reis vanaf nu aan het volgen. Chapeau voor jullie doorzettingsvermogen die eerste dagen in de regen. Mooie fotoos, prachtige omgeving maken vele buien goed denk ik .... en wat apart die overnachtingen in de kloosters. Ik zal duimen voor beter weer en veel wandelplezier samen Gerdie

Gerdie 2017-08-15 12:35:20

Ha Doro! Wat leuk om jullie op deze manier te volgen! Fijn dat het weer omgeslagen is, dat moet toch een heel ander gevoel zijn. En: prachtige foto`s! Liefs voor jullie allebei! Anne-Marie