Met z’ drietjes

Australië, Moruya

Van Katoomba reden we terug naar de kust, passeerden allerlei oude stadjes waar vooral Judy en ik konden snuffelen in winkeltjes met ‘oude’ spulletjes, Piet geduldig wachtend in de camper…
We zien veel natuurschoon deze dagen.
We gaan naar Berrima om te eten in het restaurant met de eerste en langstlopende drankvergunning. Maar eerst een wandeling langs de rivier waar we zowaar een vogelbekdier zien zwemmen.
Snoeihard schieten ze door het water!

Volgende stop was Fitzroy Falls een oud natuurpark waar veel zeldzame flora en fauna voorkomt zoals de vogel die op de foto staat, alleen deze foto heb ik van het park ‘geleend’ want hij bleef maar onder de struiken in het donker lopen.
Over de oudste houten brug van Australië ging de rit naar Kiama waar de grootste blowhole ter wereld is.

Een blowhole is een gat in de rotsen waar het water door de zee met zoveel kracht doorheen geperst wordt dat het er aan de andere kant echt uit komt spuiten een prachtig gezicht!

In Narooma vonden we een camping direct aan het strand en maakten we een uitstapje naar de haven waar vissers hun afval in zee gooien wat een heel speltakel is en daarna en naar Montague Island. Met een supersnelle boot wat al een beleving op zich is gingen we eerst op zoek naar walvissen (die zich moeilijk laten fotograferen)
Het eiland is een natuurreservaat waar meerdere kolonies meeuwen broeden en pinguïns elke avond met gevaar voor eigen leven aan land komen.
De kleinste soort pinguïn, die eerst langs de zeeleeuwen moet komen om vervolgens aan land opgewacht te worden door de meeuwen die graag hun prooi voor de jongen van ze afpikken.

De volgende dag was een reisdag waar ik niet veel van meegekregen heb, mijn spijsvertering was sneller dan Max Verstappen dus ik was afwisselend op bed en toilet.

Op Raymond Island wonen heel veel Koala’s.
Het pontje brengt je naar de overkant en tijdens de wandeling over het eiland zag Judy haar eerste Koala. En nog één en nog één zo leuk!

En nu zijn we dan aangekomen in Tralargon wat verder gereden dan gepland doordat campings gesloten waren vanwege overstromingen.

Nog een paar dagen dan gaat Judy weer naar huis, we krijgen alleen niet de kans om haar te gaan missen want volgende week vliegen wij ook weer terug.
Eerst staan er nog wat leuke dingen op het programma!

schitterend

marjatta 2023-10-11 09:01:25

Wat een geweldige reis maken jullie en leuk om zo een beetje mee te reizen!!!

Berber 2023-10-11 09:16:13

O wat een mooie foto’s, dit is de route die wij ook gaan doen, zo benieuwd, Nog een mooie week en goede reis naar huis

CorWilmareisdagboek 2023-10-11 17:27:09

Lekker zo via Pindat meegenieten vanaf de keukentafel hier. Veel plezier nog de komende dagen.

Timo 2023-10-11 23:27:11

Wat ziet dit er geweldig uit nog veel plezier voor de laatste week.

Silvan van der Zwaard 2023-10-12 18:52:25

Wat een geweldige reis! Bedankt voor alle foto’s en verslagen! Goede reis naar huis toegewenst!✈️

Gerry 2023-10-13 09:13:37

Oh wat prachtig allemaal !!!!! Echt genieten. Wat een mooie dingen hebben jullie gezien. Wat sneu Rietje dat jij een dag zoveel last had van je darmen. Er was vast toilet aan boord, Helaas gaan we jullie dus snel missen ? Geniet enorm nog van jullie laatste week. Overbodig denk ik om te melden. Hopelijk krijgen we nog wel een keer een fotoshoot.

Marjan 2023-10-15 11:22:26

Daar kun je op rekenen Marjan, ik eindig eigenlijk altijd met een ‘Hollands’ plaatje en ik heb de afgelopen dagen nog wel wat mooie foto’s gemaakt 😊