West Macedonië, Kastoria

Griekenland,

Op de kaart en in de mijn beschikbare informatie vindt ik bij het Kastoriameer geen plek waar we met de camper mogen staan. In Griekenland mag je niet vrij kamperen dus van te voren probeer ik een plekje te zoeken bij onze eindbestemming van de dag.
Voor vertrek dus nog maar even gevraagd aan de vriendelijke hotelier van het Wild Life Resort.
‘One minut please’..... Vanachter de balie werd getelefoneerd.... veel meer als ‘’Hollandia’ en ‘caravanni’ begreep ik er niet van, maar 5 minuten later was het geregeld, kreeg ik een ‘routekaart’ met de mededeling ‘rechts af als jullie bij Kastoria zijn en net zolang langs het meer rijden tot je bij het klooster komt. Ik heb al gebeld met de politie van Kastoria en jullie mogen daar overnachten op het mooiste plekje aan het meer’
Eerst langs het klooster vlakbij het hotel wat we volgens de man echt niet mochten missen ‘beautifull beautifull!’
En hij had gelijk, wat een mooi plekje weer heerlijk wakker worden met uitzicht over het meer.
En nu.... op naar Albanië waar we eerst een nachtje aan het meer van Ohrid gaan staan en morgen doorrijden richting Tirane, waar we Wilma en Fred gaan bezoeken. Van hun werk in Albanië vertellen we volgende keer!

Zo zie je nog eens wat. De juiste vraag aan de juiste persoon stellen. Alweer geweldig mooi verhaal en foto’s!

Frans 2018-05-29 11:58:20

Wat een prachtig meer. Heb jij onze kerk getipt over Fred en Wilma? Heel goed. Fijn dat jullie ze nu kunnen bezoeken.

marjatta 2018-05-29 13:36:06

@Marjatta , samen met Gerda en Reinier proberen we al een paar jaar Wilma en Fred te helpen door dingen die ze echt nodig hebben te verzamelen en op transport te zetten. Toen ik hoorde dat ze dit voorjaar in NL presentaties kwamen geven heb ik hen met de diakonie gekoppeld en zo ging het balletje rollen.....

RondjeChina 2018-05-29 15:22:19

dank voor je mail. Echt gaaf dat jullie daar nu ook echt dingen mee kunnen gaan maken. Ik hoop dat je nog inspiratie krijgt om misschien nog meer te kunnen doen.

marjatta 2018-05-29 19:13:51

prachtige foto's van het meer en zo te zien heeft Piet, Toon weer gevonden !

Ruut 2018-05-29 22:09:49

Ja he Ruut! Hij heeft er wel een aantal jaren over gedaan om hier te komen!

RondjeChina 2018-05-30 00:23:26

Wat een mooie verhalen van jullie avonturen. Geweldig om te lezen en de foto's te zien. Wij zijn nu in Ierland, maandag aangekomen en nu in Blairney waar we 2 nachten blijven. Mooi land, hele smalle wegen waar je 80 kan rijden maar waar 50 al te veel is. Groetjes.