Syberië / Novosybirsk

Rusland, Novosibirsk

Wij dachten bij Syberië altijd aan koud, sneeuw, einde van de wereld.....
Dat idee is veranderd, het is nu moeras, muggen en horzels, en miljoenensteden, met winkelcentra zo groot en luxe als wij ze in Nederland niet hebben.
Het landschap is prachtig. Als je dan denkt op een idyllisch plekje een romantische picknick te houden kan het maar zo gebeuren dat je aangevallen wordt door een hele zwerm horzels.
Oké, we komen in hun territorium, maar een beetje gastvrijheid zou het zoveel leuker maken! Als je op een plek komt waar zij net zaten te eten wordt je echt belaagd, zelfs de camper wordt aangevallen!
Tot vandaag waren wij één van de gelukkigen zonder steenslag in de voorruit, en dat hopen we zo te houden, maar sinds vandaag hebben wij de twijfelachtige eer om als eerste schade te hebben door de Russchische manier van (niet) asfalteren!
Door een flinke kuil in het asfalt die door een plas aan het oog onttrokken was hebben nu schade aan de achterbumper.
Bijgaand ook nog een foto van nieuwbouw zoals we dat hier in alle grote steden tegenkomen. Er wordt enorm veel gebouwd omdat de mensen uit de dorpjes naar de stad trekken.
We stappen zo direct op de fiets om Novosybirsk te verkennen!
Foto's zijn van het Trans Syberië Station en de trein die over de Obst komt richting station

Dag Piet en Rietje vandaag voor het eerst jullie reisverslag gelezen (Houkje was het adres van de website een poosje kwijt). Hartstikke leuk om jullie belevenissen te lezen en zo een beetje mee te beleven. Veel plezier nog verder en tot het volgende verslag. HG Houkje en Jan

Jan Berkelaar 2015-06-12 14:37:30

Hier hetzelfde Jan ! leuk om het zo te volgen dan uiteindelijk !

Tjetty 2015-06-18 15:05:23

anti horzelnetjes ... staan "schattig"!!