Ierland

Verenigd Koninkrijk, Magheramorne

De boottocht ging prima, jammer dat het zo mistig was, we konden nauwelijks iets zien. We hebben gelachen om een groep toeristen uit Japan, degenen die ons RondjeChina gevolgd hebben herkennen vast de foto precies zoals we die toen ook maakten!
We volgen de Coastal Causeway, en komen zo langs de bijzondere plekjes van Noord Ierland. Langs de hele kust liggen hier grote keien, met zo af en toe een baai met een prachtig zandstrandje veel hotels en B&B maar we zitten gelukkig nog in het voorseizoen.
Vandaag bezochten we als eerste Carrick-a-Rede.
Dat is een eiland dat van oudsher alleen met een touwbrug bereikbaar is.
Oorspronkelijk werd de brug elk voorjaar door vissers omhooggetrokken zodat ze vanaf het eiland de visnetten konden controleren. De brug hangt 30 meter boven de kliffen en het water en is 20 meter lang. Het was een hele wandeling om er te komen, maar zeker de moeite waard!
Vervolgens naar de Giant's Causeway. Heel apart om te zien hoe de basalt rotsen en pilaren daar opgestapeld lijken te liggen.
De legende zegt dat het door een reus is neergelegd om een soort dijk naar Schotland te leggen, de wetenschap denkt dat het lava is, maar, hoe het ook is ontstaan, bijzonder is het zeker!
En dan opeens hangt daar een muntjes telefoon aan de rotsen...
Morgen vervolgen we onze route over de Coastal Causeway richting Londonderry.

Ha ha die telefoon. ! Alweer een lekker eindje op weg ... het is daar prachtig ! kus

Tjetty 2016-06-09 01:28:13

Ziet er super cool uit en weer heel anders. Jullie zien er zelf ook heerlijk uit ❤️ Xx

Nannet en co 2016-06-09 08:45:13

Gaaf! Die rotsen, zo bijzonder!!

Karlijn 2016-06-09 09:21:01

Wat een leuke foto van jullie samen! Leuk om jullie zo blij en genietend te zien!