Van Perm via Jekaterinenburg naar Tjumen.

Rusland, Sverdlovsk Oblast

We zijn weer een paar dagen en een boel kilometers verder. De teller staat vanaf Aalsmeer nu op 5700 km.
We overnachtten in Jalym, een klein plaatsje voorbij Perm, waar we door de plaatselijke bevolking gastvrij werden onthaald met verschillende soorten brood, volksmuziek en speciaal voor onze groep handgemaakte Babouchka's.
Meestal zijn ze van hout, meerdere poppetjes in elkaar, deze zijn van stof genaaid.
Jekaterinenburg hebben we op de fiets bekeken, niet echt een fietsstad, we konden er niet erg aan wennen om over de snelweg te fietsen.
De stad zelf is overwegend nieuw , en hoogbouw, met nog enkele bezienswaardige gebouwen.
Hier zijn we ook naar een balletuitvoering van Romeo en Julia geweest, leuk om mee te maken, maar mannen en maillots....
De officiële grens tussen Europa en Azië zijn we gepasseerd, het gedenkmomument wordt momenteel gerestaureerd.
Vandaag en morgen zijn rijdagen met van alles wat, hele goede, maar ook wegen in erbarmelijke staat, de schokbrekers worden goed getest!

vrijdag 05 juni 2015, Tyumenskaya oblast', Rusland

Vanmorgen vroeg gaan rijden, het zou een lange rit worden vandaag!
Bij Tjumen nog even een foto gemaakt van de vrachtwagens die daar langs de weg staan te wachten op een koper van een vrachtje grond zand of grint het is een hele rij!
Verder door Syberië, geen grote steden meer vandaag alleen kleine dorpjes, waarvan we ontdekten dat de meeste huisjes leeg staan omdat de 'jongeren'
naar de stad vertrekken.
En als je dan denkt dat de dag wat saai begint te worden loopt de spanning op.
Piet nam de kortste route naar een restaurantje aan de overkant, gewoon door recht over te steken over de doorgetrokken streep en voor we doorhadden wat er eigenlijk gebeurde zat hij bij Bromsnor achter in de auto, en dreigde hij zijn rijbewijs voor een paar maanden kwijt te zijn.
Nou hadden we wel gehoopt een heropvoedingskamp van binnen te bekijken, maar niet nu, en niet hier en zeker niet op deze manier!
Reisleiding gebeld om te tolken via de telefoon, ik werd weggestuurd, en nu weten wij waarom de politie hier grote petten draagt en jullie waarom Piet met een lege portemonnee op de foto staat.

Leuk hoor al die foto's. Enneh, was dat toch die vis van Leningrad waar Peter het over had? ?

Kim 2015-06-04 21:50:43

Wat een geweldige dingen maken jullie mee. En zo leuk dat er ook prettige contacten zijn met de mensen in de gebieden waar jullie langs komen. Helemaal goud!