Moskou

Rusland, Moskva

maandag 18 mei 2015, Pskovskaya oblast', Rusland

Gister ternauwernood een eland ontweken, hij gaf nog een klein schopje na maar holde daarna spoorslags het bos in.
Vandaag zonder noemenswaardige incidenten onze weg naar Moskou vervolgd, met hier en daar een stop om wat rond te kijken.
Ondertussen hebben we kennis gemaakt met de 'Seabridge groep' en zijn dus als groep de grens met Rusland overgegaan.
Vannacht slapen we op één of ander eiland, daar zijn er hier genoeg van want we rijden sinds Letland eigenlijk hoofdzakelijk door een soort moerasland.
Morgen wordt vooral een rijdag, we hebben nog 440km te gaan en dan gaan we 'Moskwa' bezoeken.

We hebben geen benen meer over.....
Maar Moskou is een prachtige stad !
De metro is een avontuur, maar elk station is de moeite van het bezichtigen waard zoals op de foto te zien is.
En.... We gaan nog niet naar huis ..... We hebben nog 2 dagen hier om aan de "taal" te wennen.

donderdag 21 mei 2015, Moskva, Rusland

Vandaag weer zó veel gezien !
Moskou heeft grote indruk op ons gemaakt, zó groot, zoveel prachtige gebouwen, niet te vergelijken met alle andere steden die we allebei ooit gezien hebben.
Op de foto's het rode plein, de universiteit, maar ook de behuizing van de gemiddelde Moskoviet.
De tegenstellingen zijn groot, in de binnenstad de grote dure appartementen, en in de buitenwijken, waar de meeste mensen wonen, grote mensenpakhuizen met 2 kamer appartementjes.
We begrijpen nu waarom Poetin trots is op 'zijn' stad.

vrijdag 22 mei 2015, Moskva, Rusland

Vanmorgen hebben we de fietsen van stal gehaald en zijn tegen de adviezen in op onze stalen ros naar het rode plein gefietst.
Deze keer goed gereden, heen was net zo ver als terug en we hebben een kleine 40 km erop zitten vandaag. Onze gids had gister gewaarschuwd dat het levensgevaarlijk is om hier te fietsen, maar ja "die Hollander haben naturlich Fahräder"
Ondanks dat we van de borden geen letter begrijpen zijn we gekomen waar we wilden wezen, en net op tijd terug om het wasje binnen te halen want op dit moment onweert het echt hard!
Morgen willen we vroeg gaan rijden, om 6 uur, want de spits op zaterdag de stad uit schijnt een ramp te zijn.