Een thuisreis met bezoekjes....

Duitsland, Breitnau

De Dolemieten zijn wel één van onze favoriete gebieden in Europa.
Okee die regenbui waar het mee begon dan niet, maar het gebergte is zó mooi! Genieten!
‘Met de vlam in de pijp’ over de Brennerpas, door Oostenrijk naar de Bodensee.
Een nachtje en een fietstochtje door Bregenz met dat heel bijzondere podium in het water waar de hele zomer muziekuitvoeringen worden gegeven.
Dat was een tip van Felicitas en Markus die daar in de omgeving wonen en als eerste bezoekadres op ons programma stonden.
Met hen zaten we in de groep van ‘rondje China’ en we kwamen ze verleden jaar toevallig tegen tijdens ons ‘rondje Noord Amerika’
Nu dus geprolongeerd en voor de derde maal in onze ‘rondjes serie’.
Vandaar naar Luxemburg, voor één overnachting en een fietstochtje. Lekker door het bos gefietst tot we op een gegeven moment dachten dat we allang in het dorpje zouden moeten zijn. Waar google Maps toch al niet handig voor is.
Toch twijfelde ik even of dat wel werkte... dat ding zegt dat we in Frankrijk fietsen! We hebben er maar een mooie fietsroute terug naar Luxemburg van gemaakt.
Ons volgend adres, Heerlen, de camper op een camperplaats gezet en toen op de fiets naar Frans. Lekker aan de koffie en samen gegeten en daarna weer op de fiets terug.... Over een fietspad met een hellingsgraad van 11%, dat was de heenweg wel leuk maar de terugweg ging naar boven!
Petje af voor Frans die dat zonder accu naar boven fietst!
Onze laatste tussenstop was in Holthees waar Karlijn en Dimitri op bezoek kwamen en Charlie en Alice een nachtje kwamen logeren.
Een leuke afsluiting van onze Balkanreis!
De zomer brengen we door in en om Aalsmeer, en in Oktober vertrekken we dan voor een rondje Marokko en kunnen jullie onze belevenissen weer volgen!

Fijn om jullie verhalen te lezen en te ontdekken dat er wel wat plekken in voorkomen waar ik aardig wat herinneringen aan heb bijv. De Bodensee. Dat zal met Marokko wel anders zijn daar zijn we nog niet geweest. Leuk dat jullie met Houkje haar verjaardag met de boot op bezoek kwamen een echte verrassing.

Jan Berkelaar 2018-07-06 23:57:00

Wat heb ik weer genoten van jullie verslag met de prachtige foto’s.

Jopie 2018-07-07 08:00:51

Het is altijd een genot jullie verslagen te lezen met de altijd mooie foto’s! Het was gezellig en tot binnenkort in Aalsmeer.

Frans 2018-07-07 10:26:27

Fantastisch om te lezen al die heerlijke avontuurlijke belevenissen. Hou ons op de hoogte. groetjes

Leo & Marja Evers 2018-07-07 12:57:05

Dank je wel weer voor het meegenieten. Wij hopen volgende maand in de Dolomieten te zitten. Volgende reis doen we graag weer mee. Liefs, Marjatta