Van Dar es Salaam naar huis

Tanzania, Dar es Salaam

Onze laatste dagen brengen we door in Dar es Salaam. Om daar te komen hadden we zoals verwacht eerst weer dezelfde problemen, verkeerde naam foute tickets maar deze keer hebben we niets ondernomen, zoek het maar uit, we vermaken ons hier wel tot jullie het hebben uitgezocht. Het duurde even, maar het werd uitgezocht, gebeld, gemaild en vooral veel besproken met deze en gene met steeds een knikje in onze richting en uiteindelijk kwam dan het verlossende telefoontje ‘ja hoor u mag mee’
De vlucht van Zanzibar naar Dar duurt zo’n 15 minuten al het gedoe eromheen anderhalf uur.
De stad verraste ons, het is een echte mengeling van moderne architectuur en ouderwetse kleine winkeltjes en straatverkopers.
We hebben interessante plaatsen bezocht en bekeken maar ach, wat is het hier heet!
Onze tweede dag hadden we gedacht wat met een tuktuk rond te toeren maar we zijn het zwembad niet voorbij gekomen. Zonder auto met airco is het echt niet te harden hier.
35 graden een hoge luchtvochtigheid en geen zuchtje wind, zelfs de Tanzanianen kraken in hun voegen bij deze temperaturen. Natuurlijk, er is altijd wel iemand die dat lekker vind, maar daar horen wij in ieder geval niet bij!
De reis was prachtig! We hebben veel gezien, veel geleerd en genoten en toch …… volgende keer….
gaan we lekker met de camper.

GEWELDIGE FOTOS WEER !,goeie reis terug naar huis tot gauw x

Tjetty 2022-03-14 10:00:50

wat een kleurrijk schoolreisje

Marjatta 2022-03-14 10:31:43

Top dat jullie ondanks het gemis van jullie camper, toch een fantastisch mooie vakantie hebben gehad.