We wagen het erop

Zweden, Östersund

Het eerste nachtje sliepen we in Lulea in een hotel. Dinsdag ochtend hadden we nodig om uit te puzzelen waar nou eigenlijk precies de camper stond want ja .... het contact verliep via het hoofdkantoor van Sandström en we waren daar gebracht door de vriendelijke meneer van de jachthaven waar we in Maart stonden.
Dus daar begonnen, maar de vriendeijke meneer was op zakenreis naar Stockholm.
Gelukkig had de meneer ook een even zo vriendelijke en behulpzame zoon, die pleegde wat telefoontjes, verstuurde wat mailtjes en na wat wachten wisten we waar we ons konden vervoegen voor het ophalen van de camper.
Die stond keurig netjes klaar en we konden zo vertrekken.
We zijn als eerste nog een nachtje aan de haven in Lulea gaan staan, even alles reorganiseren, schoonmaken wasje draaien en de nieuwe route bepalen.
Na afscheid te hebben genomen van de mensen die ons in Maart uit de brand hebben geholpen zijn we dan nu al weer een paar dagen op weg.
We wagen het erop, rijden richting Noorse grens.
Het is genieten van de prachtige herfstkleuren, wat ziet onze reis er anders uit dan we gedacht hadden toen we in Februari vertrokken!
Morgen komen we bij de Noorse grens.
Als we daar nou komen is in ieder geval het probleem omtrent gas tanken voorbij.
In Zweden gaat dat niet zo makkelijk, er zijn weinig adressen en veel mensen weten waar je ervoor terecht kunt. Neem nou vandaag. We kregen een adres, weliswaar 30 kilometer om maar de besparing maakt het zinvol.
Eenmaal in Ostersünd aangekomen zijn we van het kastje naar de muur en weer terug gestuurd,
maar we hebben het gevonden!
Jammer alleen dat ze om 4 uur dicht gingen en pas maandag weer open gaan.
We staan weer op een prachtig plekje en vervolgen morgen onze weg om te proberen in Noorwegen te geraken.
De berichten zijn tegenstrijdig.
In het ergste geval staat de landmacht bij de grens te controleren en worden we terug gestuurd. In het gunstigste geval is er helemaal niet eens controle....
We houden jullie op de hoogte.

Potverdikkie wat mooi! Nemen jullie van elke kleur en tint een blaadje voor me mee? ♥️

Nannet 2020-10-02 23:52:18

Inderdaad hele mooie herfstkleuren en succes bij de Noorse grens morgen.

Marieke 2020-10-03 01:06:53

Alweer prachtige foto's en een mooi verhaal. Ik wens jullie een mooi vervolg van de begin dit jaar begonnen reis!!

Frans 2020-10-03 01:36:34

Mooie foto’s, mooi verhaal. Ik kijk iedere keer uit naar jullie verhaal want het blijft spannend wat voor nieuwe problemen er ontstaan zijn en hoe het afloopt. Succes verder en goede reis !

Jan Berkelaar 2020-10-03 10:40:19

Inderdaad hij staat er weer, op naar nieuwe avonturen! Goede reis!

Tjetty 2020-10-04 13:14:46

Spannende reis in deze rare tijd. Prachtige fotoos in ieder geval. Hopelijk gaat alles goed.