Holland, land van wind en regen!

Nederland, Aalsmeer

Na zes en een halve maand, 201 dagen en 39.500 km verder, om precies te zijn, zijn we weer thuis.
Thuis wil zeggen ons huis... Thuis, dat was onze camper ondertussen geworden!
Ons eerste nachtje was een beetje vreemd, je bent thuis, maar het voelt als uit logeren....
Je wordt wakker en moet even oriënteren... Waar zijn we eigenlijk?
Maar dan begint de nieuwe dag, komen de kinderen en kleinkinderen en dan weet je het weer!
Dit is thuis!

De thuisreis verliep zeer voorspoedig, alle waarschuwingen over hoe moeilijk het allemaal zou worden om de camper weer in te schrijven in de EU waren ongegrond.
We stapten een douane kantoor binnen en de beambte hoefde niet na te denken...
"ahh ein carnet de passage..."
Er werden nieuwe medewerkers bijgehaald om te kijken, dus zo'n dagelijks werk is het ook weer niet, maar stempeltjes controles van de camper, handtekening en klaar.
Het inleveren van de papieren in München ging net zo vlot.
Zaterdag waren we aan de grens bij Emmerich, en hoewel Piet nog wel even door wilde, rook ik de stal.... Richting Aalsmeer!

En zo zijn we nu weer bezig met het afhandelen van de laatste dingetjes, de camper moet een beetje opgelapt worden,
(lang leve de ducktape) verzekeringskwesties afhandelen en zien hoe we de restanten van 7 maanden bewonen en 3 woestijnen uit de camper verwijderen.
Het was een prachtige tocht, we hebben veel gezien, heel veel geleerd en onze ideeën (vooroordelen) over diverse landen moeten bijstellen.

Voor wie het leuk vind en zin heeft houden we op de verjaardag van Piet open huis vanaf 15.00 uur om elkaar weer te zien. Hartelijk welkom!

Gezellig dat jullie weer terug zijn!

Timo 2015-11-27 13:49:13

welkom in het koude kikkerlandje. Tante Marie is ook weer blij dat jullie er weer zijn,ze was daar erg mee bezig.van de week dacht ze dat wij die reis haden gemaakt. Ik dacht het even niet ik moet er niet aan denken zo lang. Maar jullie hebben wel veel gezien.Zijn alleen maar naar Afrika geweest maar ook mooi. Gr.Huig en Annie.

Huig en Annie 2015-11-27 23:02:31

In een boek met reisverhalen van Paul Theraux las ik eens de volgende passage. “Het verlangen om op reis te gaan is niets meer of minder dan je nieuwsgierigheid bevredigen, je leven veranderen, ergens zijn waar je vreemd bent, vrienden maken, een vreemd landschap ervaren, kennis maken met andere culturen, kennis maken met het onbekende en het trotseren en daardoor te leren relativeren”. Uit al jullie reisverslagen proefde ik dat jullie het ook zo beleeft hebben. Ook het nu relativeren zal jullie niet vreemd zijn. Ik bewonder jullie moed, en aanpassingsvermogen in de voorbije 201 dagen. Ik heb genoten van alle verslagen en foto's. Bedankt dat ik met jullie "mee" mocht reizen.