Vliegen is ons ding niet….

Nederland,

Wat zo handig is als je maar 5 kilometer van Schiphol woont is dat je van te voren kunt inchecken zodat je bij vertrek zo door kunt lopen naar de gate en met de hoeveelheid bagage die we meenemen kun je het maar beter kwijt zijn.
Het ging wat minder handig als we in ons hoofd hadden….
‘Inchecken ja, maar bagage kunt u nog niet afgeven hoor’
We werden met onze volgeladen kar van het kastje naar de muur gestuurd en dat verschillende keren om uiteindelijk huiswaarts te keren mèt koffers. Coronaregels, al kunnen wij niet bedenken wat het inleveren van je koffer op een ander tijdstip met corona te maken heeft…
Gelukkig waren de koffers gisteren wel
gecontroleerd en gewogen dus dat zou vanmorgen lekker snel gaan.
Helaas, de ene weegschaal is kennelijk de andere niet op Schiphol….
‘Uw koffer is 2 ons te zwaar, die mag ik zo niet aannemen’
Koffer open de Hollandse snijkoek in de handbagage en de koffer weer dicht zien te krijgen, lekker handig op de grond in de overvolle vertrekhal.
Snel dit instapdrama vergeten want we gaan een leuke reis maken, we bezoeken Titus en zijn familie, gaan op safari we gaan rond trekken langs verschillende projecten van Titus.
Gaande de reis vertel ik daar wel meer over.
Tot slot nog een paar dagen naar Zanzibar en Dar es Salaam om half Maart weer terug te vliegen naar Amsterdam.
Volgende keer lekker weer met de camper, dat reist heel wat relaxter wat ons betreft, het steekt niet op de minuut en al helemaal niet op een paar kilo een mondkapje hebben we in onze eigen bubbel ook niet nodig

Rietje en Piet, ik wens jullie een mooie vakantie, tja de Camper missen jullie, dit kan gebeuren, Geniet van deze mooie trip. Lieve groet van, Toos. Wij hebben in Aalsmeer nog steeds geen mooi weer, hoop dat juliie heel mooi weer gaan krijgen,

Toos Hogenkamp 2022-02-17 01:16:03

Moeilijk om koffers te pakken als je al jaren gewoon in je camper kan stappen en wegrijden.

Marieke 2022-02-18 11:29:07

Deze hobbel achter de rug. Een hele fijne reis. Benieuwd weer naar jullie verhalen en de uitleg over Titus. Liefs

Marjatta 2022-02-18 12:09:36

🇹🇿 stelletje verwende drollen zijn jullie haha. Heel veel plezier daar! xox

Nannet 2022-02-18 12:17:13

Een start met hindernissen. Het verhaal past denk ik toch wel in jullie reisbelevenissen, niets gaat van zelf. Hele fijne vakantie, wij zijn benieuwd naar jullie verhalen.

Jan Berkelaar 2022-02-18 13:01:13

Beste Rietje en Piet. Tja niet zo’n leuke start van jullie vakantie, maar dat gaat vanaf nu niet meer gebeuren. Ik wens jullie een top vakantie en kan niet wachten op de verhalen en de prachtige foto’s

Trudy 2022-02-18 13:40:00

Bij de slager is het standaard: mag het onsje meer zijn. Te gek voor woorden eigenlijk. Maar ja... Jochem Meijer had een betere ervaring. Hij vertelt dat hij bang was dat de koffer te zwaar was. De incheckmeneer antwoordde laconiek, meneer dat is niet erg... u moet hem zelf dragen!

Gert 2022-02-18 14:08:56

Met de camper kom je niet zomaar in tanzania hoor. En hier storm je weg ik ben benieuwd voor Kim of de storm dan geluwt is morgen heel,leuk dat die ook komen. Bedankt voor je bericht en genieten maar.

Annie 2022-02-18 17:07:02

Met het vliegtuig gaat sneller maar met de camper is een stuk gezelliger en relaxter. Heel veel plezier bij al het moois wat jullie gaan zien. Lekker van gaan genieten . Vooral de eerste week met de kinderen erbij!

Jolanda Hulsbos 2022-02-18 23:20:17

Njaaa....Piet en Rietje....wat een gedoe. En wat raar en vervelend allemaal. Gauw maar vergeten inderdaad want voor jullie ligt een, zo te lezen, prachtige reis. Ik ga jullie weer volgen. Spannend wat jullie gaan beleven. Ontzettend veel plezier en genot !!!