LuoYang

China, Luoyang Shi

Spanning en sensatie..... Maar niet waar we echt op zaten te wachten!
We hebben de afgelopen 2 dagen in het ziekenhuis doorgebracht in LuoYang.
Een prima Ziekenhuis, alle kennis is aanwezig
Plus dat wij als enigen van de groep kunnen zeggen dat we in een ziekenhuis hebben overnacht, hoe aardig de zusters hier zijn, hoe kundig de artsen enz.
En nog steeds maakt dat niet dat we kunnen zeggen dat we dat nooit hadden willen missen, ja, als kiespijn!
Wat is er nou eigenlijk aan de hand ?
We zouden even wat fruit gaan kopen, vanwege de hitte dit keer niet op de fiets.
Na een paar km stopt Piet en ik denk nog dat hij zich bukt omdat er iets onder het gaspedaal is gerold! Op het moment dat hij op de claxon ging liggen drong het tot me door dat dit geen gekozen positie kon zijn en schrok ik pas echt!
Om een lang verhaal kort te maken, we logeren nu dus hier in het ziekenhuis.
Piet heeft een heel lichte hersenbloeding gehad, gelukkig loopt het allemaal met een sisser af, hij zit erbij en voelt zich alsof er niets is gebeurd en het ziet er naar uit dat we morgen vertrekken naar Xi'an"
Geen gebrek aan belangstelling hier, volgens mij is elke verpleegkundige van het ziekenhuis langs geweest om op de foto te gaan met de 'langneus' zoals ze dat hier noemen.
Trouwens ook bij de camper, de hordeur moét dicht, want iedereen stapt gewoon naar binnen om een kijkje te nemen, en dat gerust met een man of zes....
De rit hier naar toe was een prachtige tocht, we hebben een uitstapje gemaakt de bergen in en belandden op een weg die niet op onze zeer gedetailleerde kaart stond, daarbij kwam dat de navigatie er ook de brui aan gaf!
Gelukkig vonden we een boer die ons in zeer duidelijk Chinees uitlegde dat we op de goede weg zaten. Dat vind ik ook zo leuk hier, veel mensen denken als je duidelijk maakt dat je hen niet verstaat, dat ze het gewoon nog een keer moeten vertellen, alleen dan wat uitgebreider, of wat harder!
Maar met handen en voeten lukt het ons steeds weer!
Een paar uur voor we in het ziekenhuis belandden hebben we de grotten in LuoYang nog bezocht, prachtig, allemaal met de hand uitgehakt, compleet met allerlei beelden in elke grot in de eerste eeuw na Chr.
En goed nieuws:
Ondertussen is wel duidelijk dat we naar Xi'an mogen vertrekken!

Jemig wat een schrik. Gelukkig ziet het er weer goed uit allemaal. Goede reis verder met alleen nog fijne verrassingen vanaf nu.

Astrid 2015-08-04 18:22:54

Nu maar rustig aan richting huis komen en ondertussen genieten van jullie reis xox love yous xox

Namnet en co 2015-08-04 20:36:40

Holy smokes dat was zeker effies schrikken denk ik. Fijn dat het nog goed af gelopen is voor beiden . jullie zijn onder tussen weer op de terug reis. Doe verzichtig en hou dat mannetje in de gatjes Riet. Verschrikkelijk leuk al die verslagen en foto's der bij . Goeie reis homeward en geef mekaar maar een lekkere hug from me. Love ya .....by the by bedankt voor je kaartje. ooxx

Silly 2015-08-14 00:21:54

Ha ha die Piet met al die knuffelende verpleegstertjes ! geluukig is het goed afgelopen met die Langneus. En dan die Politie in een golfkarretje ! ha h aen volgens mij veelt die Chinees bij de hordeur dat hij voor jullie zo een grote meloen heeft voor jullie, xoxox

Tjetty 2015-08-16 17:01:10

niet veelt , maar vertelt ...