Hongarije/Servië

Hongarije, Zamárdi

De reis naar Hongarije verliep voorspoedig, gezellig om Yuan en Skye erbij te hebben, die zijn merkbaar gewend aan zo’n lange reis, en elke 2 uur een kadootje van mama, dat helpt ook!
We hebben leuke dagen gehad in Silverbeach Resort (te boeken bij Peter en Kim) en zijn zaterdag met Yana naar het feestje van Peter’s vader gereden die zijn 80ste verjaardag in Hortobágyi vierde op de Hongaarse puszta.
Na een zeer hartelijk welkom zij we doorgereden naar Mako om een bezoek te brengen aan Scila en Istvan, een bijzondere ontmoeting.
Piet komt daar al 35 jaar, ooit begonnen omdat zijn ‘eerste’ Rietje met Istvan correspondeerde en nu met zijn ‘tweede’ Rietje voor de tweede keer.
Zondag zijn we over de grens naar Servië gegaan.
Tot nu toe is het niet echt een bijzonder land, een oud oostblokland en zo plat als een dubbeltje, net als thuis.
We hebben overnacht in Belgrado een grauwe stad, de weinige mooie gebouwen hebben heel wat achterstallig onderhoud, net als de de meeste woningen. En nu zijn we onderweg naar Macedonië, net als nog zo’n 15 campers van de NKC die ongeveer dezelfde rondreis maken als wij doen met dit verschil dat wij de vrije stranddagen hebben geschrapt, zand is prachtig om te wandelen, maar niet om op je brood te hebben!

Wat leuk weer wat foto’s te zien en het reisverslag te lezen. Zo kunnen we op afstand meegenieten van jullie reis. Een hele goede reis nog samen, geniet ervan! Groetjes van Ruut en Jolanda.

Jolanda Hulsbos 2018-05-07 16:29:12

Leuk weer wat van jullie te horen/lezen. Fijn die menselijke contacten maar de foto's tonen niet echt een geweldig beeld alhoewel het geeft wel een indruk hoe het daar nog is. Fijne reis verder. Groetjes

Jan Berkelaar 2018-05-07 17:48:40

Altijd leuk om deelgenoot te zijn van jullie reis. Op naar het volgende verslag. Heel veel plezier.

marjatta 2018-05-07 19:25:10

Ik verheug me altijd op ieder verslag en kijk alweer uit naar het volgende.