Bourazani een onverwachts genoegen.

Griekenland,

We hebben op prachtige plekjes gestaan, aan strandjes en haventjes met geweldig uitzicht over zee en verwachtten in de laatste provincie van Griekenland door mooie bossen te rijden.
Het werd een aangename verrassing! Wat is het hier mooi, en wat een bijzonder plekje is BouraZani wild life resort!
We staan naast het hotel, hebben een eigen ‘tuintje’ en kunnen gebruik maken van alle faciliteiten van het hotel. Vanmorgen besloten we in het hotel te ontbijten en we werden daarbij getrakteerd op allerlei lokale pruducten uit eigen keuken, de eigenaar staat klaar om aan ieder persoonlijk uit te leggen wat het allemaal is.
Na het ontbijt schuift de eigenaar nog even aan om ons alles van de omgeving te vertellen, ‘waar houden jullie van, hoelang blijven jullie en welke richting gaan jullie daarna op’ en zo krijgen we een heel persoonlijk advies op maat.
Over passie voor je beroep gesproken! Dit doet hij dus voor elke gast!
We besluiten een wandeling te maken naar een watermolen, heel bijzonder want behalve molenstenen zijn er 2 reuze wastobbe’s, conisch gemaakt onder de watertoevoer waardoor het water met een enorme kracht wordt rondgeslingerd. Uit de hele regio worden hier de vloerkleden gewassen.
De route voor morgen is dus klaar, met dank aan onze hotelier!
Op de laatste foto staan zgn. Ikonostatie’s, een soort gedenkkapelletjes die je door het hele land langs de kant van de weg ziet op de plaats waar iemand is verongelukt. Het verhaal zegt dat deze ontstaan zijn uit de transportwereld. Er brandt een kaarsje in, er staat een flesje olijfolie en een icoon in en soms een foto. Voorbijgaande chauffeurs konden daar wat geld in leggen waarmee de weduwe dan wat verlichting had in de lasten.

heel bijzonder allemaal

marjatta 2018-05-27 19:26:31

Wat prachtig allemaal en dat in Europa.

Ria van Arkel 2018-05-28 08:06:43

Mooi weer Rietje en Piet .. bijzondere mensen zijn er gelukkig altijd op de wereld 😀