Reünie in Ramsgate

Nederland, Aalsmeer

Met een beetje vertraging toch nog ons laatste reisverslag.....

In een paar dagen zijn we afgezakt tot voorbij Londen.
We waren in Edinburgh, York en Canterbury en hebben onderweg nog mooie dingen gezien.
We hebben Hadrians Wall bezocht, vernoemd naar de keizer die Rome bestuurde in de eerste eeuw en die een muur om zijn rijk zette van 117 km, de grens tussen Schotland en Engeland.
In Bewcastle hebben we via 'spannende' weggetjes een heel oud kerkje bezocht waar op het kerkhof kruizen staan die daar vanaf het jaar 685 geplaatst zijn.
Via York en Canterbury kwamen we in Ramsgate, waar Péter met de kinderen ging kamperen en waar we ons de laatste dagen bij zouden voegen.
We hebben voor de tweede keer deze reis op een camping gestaan maar 'wild' kamperen blijft toch wel onze voorkeur houden.
Zaterdag kregen we in de gaten dat er problemen waren in Dover, voor de Franse grens was vanwege extra controle een wachttijd van 12 uur ontstaan.
Eigenlijk hadden we gepland om zondag naar Dover Castle te gaan, maar de lange files deden ons besluiten om dat te schrappen.
Als gewaarschuwde mensen besloten we om Maandag vroeg te vertrekken om ons te melden voor de terugtocht naar Duinkerken.
Om 6 uur zijn we gaan rijden om op tijd te zijn voor de boot van 10 uur, maar gelukkig geen enkele file, we waren zelfs zo vlot dat we een boot eerder konden vertrekken, met onze logé Yuan aan boord.
Met een tussenstop in Kortrijk en in Schijndel hebben we Yuan in Nw-Vennep afgezet, die kon, na een week kamperen zijn mama echt niet nog een nachtje missen.
En zo waren we dus uiteindelijk een nachtje eerder thuis dan gepland....
Volgen nog een reisje Hongarije en Roemenië en een wijntripje naar Duitsland en dan gaat de planning voor volgend jaar beginnen!
Ons reisdoel wordt dan Canada Alaska en de VS..... Rondje China goes North America!

Haha, ik dacht al, hebben we wat gemist, maar het is een vertraagd reisverslag. Leuk! Ben blij dat jullie weer veilig en wel thuis zijn gekomen 👍🏻