Kirgistan / Oezbekistan

Kirgizië, Osh

Vandaag gaan we de grens over, tenminste.... dat is het plan.
Kirgizië uit is het 'makkelijke' deel, en we staan hier en wachten, wachten, wachten.
Daarna de overgang naar Oezbekistan, en dat kan even duren zo is ons verteld.
Osch is een heel andere stad dan alle andere steden in Kirgizië.
Zoals Xinjiang, waar hoofdzakelijk Uyguren wonen, anders is als de rest van China is het zuiden van Kirgizië weer heel anders dan de rest van het land. Hier leven hoofdzakelijk Islamieten.
In Osch hebben we de Salomonsberg beklommen, een berg(je) midden in de stad, waar naar zeggen Mattheus nog is geweest.
De bazaar mag natuurlijk niet worden overgeslagen en we zijn weer met verse groenten en vlees op pad!
Oezbekistan here we come! (Al kan het nog even duren)

Goede morgen Rietje van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Wat een avonturen maken jullie mee. Hopelijk geneest Piet weer snel. Wij wensen jullie nog een goede reis zonder mankementen! Mooie foto's, zo krijgen wij ook een indruk van wat jullie allemaal zien. Hartelijke groeten Houkje en Jan

Jan Berkelaar 2015-09-08 08:52:37

Hey, leuk om weer wat mee te krijgen van jullie reis! Van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Dikke kus!!

Marianne 2015-09-08 09:00:30

Gefeliciteerd Rietje ! Fijne dag ! Geniet van de mooie vergezichten en natuurlijkvan elkaar ! Beterschap voor Piet ! Leuke foto's weer ! Xxx

Tjetty 2015-09-08 11:37:01

rietje van harte gefeliciteerd met je verjaardag, ik hoorde het vanmorgen van jouw zus gerda bij de bus waar onze kleinkinderen in zaten, want die gingen op schoolreis,erg leuk de verhalen en mooie foto s we wensen jullie nog een goeie reis verder

maarten gerda ravestijn 2015-09-08 11:40:46

Ik zeg: gefelicieeeeeerteeeeeeeeeeeeeeeeerrrrd! Hoorde je het? O en beteeeeeerrrrrrrrschhaaaaaaaaaaaaaaap!