Vaals in de sneeuw

Duitsland, Aken

Lekker in onze eigen bubbel op pad, we houden ervan. We startten onze dag in Geulle en zijn geeindigd in Vaals. Door de corona lockdown is alles gesloten dus een leuk tentje opzoeken voor koffie met vlaai is er niet bij.
In Mesch hebben we gekeken bij het monument wat gedenkt dat hier op deze plaats de eerste geallieerden in 1944 het land binnenkwamen om ons te bevrijden
Mooie kastelen gezien onderweg en hoe meer we richting Vaals kwamen hoe meer sneeuw er ligt en hoe meer mensen er op de been zijn. Net voorbij Epe was de weg wegens gladheid gesloten, maar Piet zou Piet niet zijn als hij niet toch een weggetje vindt! Alleen aan het ander eind ( waar we weer prima op de route uitkwamen) stond een groot hek, en op slot!
Gelukkig hing er een bordje met een telefoonnummer ‘voor doorgang bel...’ dus zo gezegd zo gedaan. De meneer gaf ons goed advies, gewoon dezelfde (bagger)weg terug nemen. Die weg is een zgn holle weg, uitwijken is daar niet mogelijk.
En we moesten een alternatieve route nemen. Maar met een omweg kwamen we toch in Vaals waar een enorme hoeveelheid mensen op de been was, wij wilden nog maar 1 ding, weg hier!