De thuisreis

Frankrijk, Feuillères

Vorige keer eindigde ik met de woorden dat de kachel aanbleef, nou dat was niet overdreven, toen we wakker werden lag er bij ons meer sneeuw dan bij jullie, dat is wat met recht ‘overwinteren’ genoemd kan worden!
Het weer wordt er niet beter op en we besluiten om lekker naar huis te gaan. Nog een paar dingen bekijken, zoals Segovia.
De stad ligt boven op een rots en werd vroeger van water voorzien door het aquaduct wat in de eerste eeuw gebouwd is van 24.000 granieten blokken en is 628 mtr lang.
In Bilbao komen nog èèn keer de fietsen uit de camper, we willen het Guggenheim museum niet overslaan dat gebouw is echt zó bijzonder. Een inmens gebouw midden in de stad, met al z’n hoeken en randjes ingepakt in titanium platen.
En als we er dan toch zijn bezoeken we het ook van binnen, daar keken we vooral naar het gebouw zelf, de moderne kunst is aan ons niet besteed.
En dan door naar Frankrijk waar we in la Nivelle op een officiele overnachtingsplaats zouden gaan slapen. Het werd een soort Deja-vu met wat ons in Anchorage overkwam!
Deze keer werden we nog niet opgetakeld, maar werd er om 23.00 uur door de beveiliging op de deur geklopt dat de regels zijn varanderd en dat je hier na 22.00 uur niet meer mag staan, oei.... verhuizen in het donker! Gelukkig vonden we vrij snel een ander officieel plekje waar we konden ‘slapen’, vóór ons een drukke weg, achter ons het spoor...
Morgen maar wat langer slapen was het idee, maar dan komt er een grote vrachtwagen net niet bij ons binnen staan met de motor voor de koeling aan. Voor vannacht hebben we ons nu maar verzekerd van een rustig plekje, weg van de snelweg!
Onderweg kwamen we een delegatie van de aktiegroep met de gele hesjes tegen, gratis de tolweg op, dat schiet lekker op en we rijden in 2 dagen Frankrijk door.
Nu ik dit schrijf staan we 10 km voor de grens met België morgen rijden we naar Nederland, hebben daar onderweg nog wat plannen en denken woensdag of donderdag weer thuis te komen.
Er volgt over deze reis nog 1 verslag, over wat we de ‘sloffendag’ noemen dus... wordt nog èèn keer vervolgd!

nog een hele goede thuisreis

marjatta 2018-12-16 22:21:59

Het blijft steeds een avontuur met jullie en dat tot de laatste dag. Spannend en alweer prachtig foto’s.