Dwalend naar Delfi en door naar Athene

Griekenland, Loutra Thermopilon

Weer een rondje over één van de vele schiereilanden van Griekenland met prachtige uitzichten deze week!
Thermopylos stond op ons lijstje, het is een lekker warme waterval met zwavelwater dat ruikt niet lekker maar het is wel lekker om in te zitten en schijnt heel gezond te zijn dus dat kunnen we niet overslaan.
Vandaar een beetje dwalend naar Delfi, onze navigatie heeft iets met Griekenland, we worden de gekste weggetjes opgestuurd.
Eerst het nieuwe Delfi en daarna de oude stad bekend door ‘het orakel van Delfi’.
Een priesteres die door Apollo zelf ingegeven antwoorden gaf, die zo onsamenhangend waren dat ze geïntepreteerd moesten worden door de priesteres .....
Zelfs nu komen er nog mensen naar deze tempel in de hoop getroffen te worden door goddelijke inspiratie om thuis te komen met nieuwe inzichten.
Voor ons was dat dan weer niet de reden om daar te gaan kijken, wij geloven dat God altijd en overal bij ons is, daar hoeven we gelukkig geen speciale plaats voor op te zoeken!