Australian wildlife

Australië, Belgrave Hights

In Ballarat nemen we afscheid van Marc, Yolanda zal morgen nog onze ‘tourguide’ zijn naar Philip Island waar we onder ander naar de pinguin parade zullen gaan
Maar eerst met de camper dwars door Melbourne naar Belgrave voor ons volgende familiebezoek.
We beginnen met een ritje met de stoomtrein en daarna parkeren we de campers bij Barry en Geneve. In een grote bosbrand raakten ze in het verleden hun hele hebben en houden kwijt. Terwijl ze op vakantie waren in Nederland brandde alles af. Helemaal niets bleef er over, o nee een stukje koperen tafelpoot staat nog als herinnering in de kast.
Na het ontbijt gaan we naar een parc op een kwartiertje rijden en krijgen we de eerste kangaroo’s van deze reis te zien, heel bijzonder.
Na de koffie vertrekken we met Yolanda naar Philip Island een natuurreservaat waar je veel kunt zien en leren over de dieren die in deze omgeving leven.
We beginnen aan het strand bij de haven waar pelikanen elke dag komen om de visresten op te eten, vandaar door naar de Koala sanctuary de naam zegt het al. Behalve koala’s zagen we daar ook Wallibi’s een kleinere soort kangeroo.
Vervolgens uitwaaien op het strand en dan naar de pinguïn parade. Elke avond vlak na zonsondergang komen zo’n duizend pinguïns aan land om hier in hun nest te overnachten.
Aan het eind van de dag waren we moe van alle indrukken maar het was prachtig om al die dieren van zo dichtbij te zien!
Morgen is de familie reünie dan gaan we weer heel wat neven en nichten ontmoeten tijdens de bbq.

Wat is het alweer een fantastische reis! X

Nannet 2023-08-04 15:05:44

Mooi .... heel mooi !

TJETTY 2023-08-04 23:40:46

Prachtige foto’s. Weet je wat voor pinguins het zijn en of ze om de beurt broeden of dat dat echt de taak van het vrouwtje is? Wat een schatje die koala. Die vogel ernaast heb ik vooralsnog niet kunnen thuisbrengen. Voor een gans lijkt’ie me wat groot en van een Trapvogel weet ik niet of die in Australië voorkomt.. Misschien weten jullie het. Wat heerlijk om daar te zijn.

Jopie 2023-08-05 11:13:13

Alles wat ik kon vinden is dat het de grootste soort ‘little pinguïn’ is De groene vogel is een Cape Barren goose, wel een gans dus nog nooit zo’n mooie groene kleur gezien

RondjeChina 2023-08-05 12:42:00

Dat is genieten heerlijk om zulke mooie reizen te kunnen maken ! Nog heel veel plezier🙋‍♀️

Gerrie van Heuvelen. 2023-08-05 16:40:55

Dank je en leuk om te horen. Wij zijn ook altijd zo dol op wat we aan andere dieren/vogels zien in den vreemde.

Jopie 2023-08-07 15:33:53

Wauwwwww wat een prachtige foto’s , wat een prachtig land👏🤩 Nog heel veel plezier met zijn allen.😘

Jolanda🌸 2023-08-08 22:02:22

Wat een mooie foto’s, en wat leuk om hotel volgen

Wilma 2023-08-11 09:36:54

Mooi daar en wat veel leuke dieren !

Marjan 2023-09-16 12:43:00

Ik blijf genieten van alle foto’s en verslagen!👍🙋‍♀️