Het Wilde Westen

Verenigde Staten, Salt Lake City

We hebben spectaculaire dingen gezien deze week, en meegemaakt ook!
Hadden we een heerlijke hot spring gevonden, gewoon onderweg in een rivier komt er een beer onze kant op zwemmen!
Even oppassen geblazen maar toen de beer blijkbaar geen zin had in een nat pak konden we weer heerlijk verder baden.
Ons volgende reisdoel was Craters of the Moon, een lava maanlandschap, dat is veroorzaakt door een vulkaan die niet op één plaats, maar op meerdere plaatsen kleine uitbarstingen heeft gehad en zo een bizar zwart landschap creëert.
Daarna naar Shoshone Icecave, ook weer zo'n plek waarvan je niet kon bedenken dat het bestaat.
Buiten brandt de zon met zo 35 graden op ons hoofd, ga je de icecave binnen dan vriest het op een geheel natuurlijke manier.
Hoe het precies werkt snapten wij ook niet helemaal, maar stel het je voor zoals de koelkast thuis werkt.
Zoals de koelkast motor opwarmt door warmte uit de koelkast te onttrekken zo is in de grot een poreuze hele dikke muur van opgestapelde rotsblokken waar het warme zonnetje opstaat en op 1 of andere manier onttrekt dat dan warmte aan de grot en zodoende ligt er een dik pak ijs.
In Twin Falls zagen we weer Snake river, de Shoshone waterval en het ziekenhuis .... Piet heeft last van zijn voet, en dat wordt steeds pijnlijker. Er is een foto gemaakt en er blijkt wat bot te groeien in een gewricht, hij gaat proberen met pijnstillers een noodzakelijke operatie uit te stellen tot we weer thuis zijn!
In Oakley hebben we naar de zonsverduistering gekeken die hier 97 % is geweest.
Vervolgens naar City of Rocks en na een rustdag in Willard State Park gingen we naar Salt Lake City, Great Salt Lake en de Bonneville zoutvlakte.
En voor we ons rondje in het Zuid-Westen beginnen sluiten we 'het wilde westen' af met Canyonlands en Arches National Park, de foto's zeggen genoeg, het is hier zo mooi dat het haast onmogelijk is te kiezen welke foto ik erbij zal zetten, er komt geen eind al al die schoonheid! Wat is de aarde mooi gemaakt! En zoals elke vingerafdruk uniek is, is ook elk park waar we komen uniek gemaakt! En heel bewust zeg ik gemaakt, wij zien hier het werk van God's hand in, kunnen met geen mogelijkheid geloven dat al dat moois er zomaar was!

Had nog op de kaart gekeken ivm Harvey. Maar daar zitten jullie niet gelukkig. Prachtige foto's, gaaf. Beer 🙈 brrr. Beterschap.. veel plezier verder.

Astrid 2017-08-30 20:02:34

Mooi verhaal, prachtige foto's met veel plaatsen waar ik ook al eens geweest ben. Inderdaad een prachtig land, wonderlijke schepping.

Jan Berkelaar 2017-08-30 20:56:23

Lekker dan die hotspring met uitzicht 😅 Enne bedoel je niet zoutvlakte ipv ijsvlakte? Prachtige foto's weer! Succes met de pijnstilling! Xx

Nannet 2017-08-30 21:02:26

Och och wat een prachtige shots weer. Zo zie je maar dat je buiten de geprogrammeerde highlights minstens zo'n mooie natuur vindt. En Piet succes met je pootje. lijkt me wel erg naar. Morgen vertrekken wij voor de Oosttoer met een bescheiden afstand van 3000 km in 23 dagen. groet Marja & Leo Evers

LeoMarja 2017-08-30 21:54:09

Wat ziet het er mooi uit. In 2018 hopen wij die kant uit te gaan en met jullie verslag begint de voorpret dan ook al. Piet, het beste met je voet.

Jopie 2017-08-31 10:46:47

Wat jammer van je voet, Piet. Hopelijk houd je het vol tot Nederland. Sterkte

Marjatta 2017-09-03 21:54:17

He he eindelijk weer effies tijd gemaakt om jullie trip foto's te bekijken . Prachtig. wat wonen wij to ch in een mooi land he. Alleen jammer dat we er nog niet zo veel van gezien hebben maar hopelijk komt dat ooit nog eens een keertje. Knuffek\ls voor jullie