Land's End

Verenigd Koninkrijk,

We hebben onze weg langs de Zuidkust min of meer vervolgd.
Een tourtje gemaakt door Dartmoor National Park, waar we dankzij de stuurmanskunst van Piet zonder schade ook weer uitkwamen. De wegen zijn op sommige plekken zo smal dat je je kunt afvragen of de auto aan het eind van de weg nog dezelfde breedte heeft. We hebben naast een NL camper gestaan die inderdaad een paar centimeter smaller in Nederland zal terugkomen, maar lang leve de ducktape, zo deden wij dat in Mongolië en hopelijk deze reis dus niet!
Smalle wegen en heel steile hellingen zijn hier trouwens meer regel dan uitzondering.
In Princetown staat een gevangenis die 450 mannen herbergt, we hebben de geschiedenis van de gevangenis in het museum bekeken, en ook de kerk die in de 18e eeuw door gevangenen is gebouwd,daar verdienden ze dan 6 penny's per dag mee, om weglopen te voorkomen!
Eden Project was onze volgende bestemming.
2 Biotopen waar verschillende klimaten worden nagebootst. Zo waren we dus op één dag in Zuid Amerika, op de Philipijnen en in het Middelandse Zee gebied. Allemaal warme plaatsen dus, en vandaar dat onze Alska plannen gewoon blijven staan voor volgend jaar en niet, zoals één van de kinderen opmerkte, dus in Eden Project worden uitgevoerd.
Het meest zuidelijkste puntje van het Engelse vasteland is Lizard Point, een prachtig plekje waar nog niet zoveel toeristen komen en vandaar op weg naar Land's End nog een stop gemaakt bij St.Michael's Mount, een kasteel met een prachtige tuin op een eiland.
Land's End zijn we geweest, dat moet je tenslotte kunnen afvinken als je in Cornwall bent, maar dat is dan ook alles, we zijn er niet gebleven..... Voor ons een beetje te toeristisch...
We vervolgen onze weg richting
Wales

Ziet er super leuk uit! Geniet lekker saampies xox van ons allemaal xox

Nannet 2016-05-26 14:33:45

Ziet er prachtig uit , fijn dat we zo mee kunnen reizen, en genieten , met jullie. Brenda heeft hier gegeten dat was gezellig.

JAN RIA EN BRENDA 2016-05-26 20:09:42

Leuk weer om van jullie te horen ! Wat een toer, om daar te rijden ! En ook zooo anders weer hé dan jullie China tour ! Geniet ervan !