Het hoge Noorden

Verenigd Koninkrijk, Scotland

En zo zijn we langs een prachtige kustroute aangekomen op het meest Noordelijke punt in Schotland.
We dronken koffie bij Loch Morar, waar ook een monster in zou huizen, als je goed kijkt op de foto zou het kunnen zijn dat daar rechts boven... Maar we zijn niet zeker...
Smalle weggetjes hebben we ook weer genoeg gehad.
En wat we ook genoeg hebben gehad is regen! Maar ja dat is eigenlijk te verwachten in Schotland.
En dan wordt je op een prachtig idyllisch plekje in the middle of nowhere wakker, met een prachtige zonsopgang... Staan we met een lekke band!
Nou is er in deze omgeving niet in elk dorp een garage, in deze omgeving verdient het in de Lonely Planet al een vermelding als er een benzinepomp is!
En als we dan eindelijk een garage bereiken blijkt dat we een lekke velg hebben! Daar is dus niets aan te doen, verder zonder reserveband dus.
In Ullapool hebben we lekker rondgewandeld eindelijk is het even droog!
En nu slapen we vannacht in Dunnet Head, het meest Noordelijke puntje van Schotland voor we morgen via John o'Groats weer gaan afzakken. John komt in het jaar 1509 naar Engeland, toen was het nog Jan de Groot, een gewone Hollandse man die een veerdienst naar Orkney is begonnen om zo zijn brood te verdienen..

Leuk!!!

Timo 2016-07-11 23:30:56

Tja .... zo een mooie zonsopgang ... en dan sta je daar .... met een lekke band ...... gelukkig wel weer opgelost! xx Tjetty

Tjetty 2016-07-12 00:43:04

Prachtige land Schotland helaas vaak regen trouwens het is hier wat dat betreft ook net Schotland. Wat is er met die velgen van jullie ? Dit is de 2e al. Groetjes.

Jan B. 2016-07-12 14:59:20

Dat vragen wij ons nou ook af Jan!