Pareltjes

Verenigd Koninkrijk, Wool

We beginnen alweer aardig in ons camperritme te komen, daar hadden we niet veel tijd voor nodig, zodra we instappen is de camper ons thuis.
We hebben al behoorlijk veel gezien ook de afgelopen dagen.
Allemaal van die pareltjes, plaatsen waar je nog nooit van hebt gehoord, en waar we nu 'gewoon' terecht komen.
Zelfs het Engelse verkeer begint al te wennen.
In het begin had ik steeds de neiging om aan de linkerzijkant van mijn stoel te zitten, ik vond het maar niets al die auto's op het trottoir, maar ook dat went, dat trottoir is nu gewoon de andere weghelft en af en toe buig ik nog naar links, maar ik zit gewoon op mijn stoel.
We volgen zo ongeveer de kustlijn van Zuid-Engeland met wat afbuigngen om dingen te bezichtigen.
Zo waren we na Dover o.a in Folkstone, in Rey, waar het extreem laag water was, Eastbourne aan het einde van de krijtsteenrotsen bij 'The seven sisters' en in Brighton, een grote badplaats, bekend geworden omdat de latere koning George in de 18de eeuw besloot een oriëntaals buitenverblijf neer te zetten in de vorm van the Royal pavilion waar hij tijdens zijn strand vakanties zou kunnen verblijven.
Kroonluchters van die maat hebben wij nog nooit eerder gezien! En hoewel de man nooit in China is geweest had dat land zijn interesse en dat is door het hele huis te zien aan de meubels, de decoraties het behang en de vloerbedekking.
Vandaag even weg van de kust om Stonehenge te zien en nu aan de zogenaamde Jurassic Coast aangekomen en weer vinden we het prachtig, de rit hier naar toe was ook schitterend, het ene na het andere dorpje met de typisch Engelse huizen, de winkeltjes de natuur, en ook het klimaat hier is prima!
Waar we nog aan moeten wennen is dat we niet zoveel kilometers hoeven te maken per dag.
We hebben dat verleden jaar niet zo ervaren, maar merken nu dat we toen toch wel veel gereden hebben!
We kwamen vandaag door plaatsen als Amesbury, Salisbury, Berwick en Old Orchard.... Al die plaatsnamen heb ik eerder gezien ..... In New England USA! (met dank aan Syl en Ken),
En nu denk ik te begrijpen dat veel Engelsen van hier naar Amerika zijn geëmigreerd en dat het daarom dus ook New England heet!
Nog één dingetje.... Het drinkwater in Engeland heeft een nare smaak, het lijkt bol te staan van chemicaliën.

Ziet er allemaal weer mooi uit. Maarreh, is papa nog nooit in Brighton geweest? Ook niet toen ik daar een paar maanden gewoond heb voor mijn stage toentertijd? Ik denk dat hij daar toen idd niet geweest is ☺️ Royal pavilion is idd erg mooi he.

Kim 2016-05-21 20:34:12

Leuk weer om jullie berichten te lezen !

Tjetty 2016-05-21 23:20:54

Wauw! Ik heb niet veel reisdoelen op mijn wensenlijstje staan, maar "toevallig" is dit er wel 1. Heel leuk om weer mee te mogen kijken met jullie avontuur.