Op verjaarsvisite en nog wat andere bezoekjes

Duitsland, Zeven

Na aankomst in Denemarken was vooral de temperatuur ‘s nachts erg wennen! Jullie vonden het al heerlijk afgekoeld, wij sliepen die eerste nachten slecht van de warmte.
We zijn helemaal langs de kust, weg van de snelweg en Hamburg vermijdend richting Zeven gereden.
Dat is iets boven Bremen, ongeveer op onze route en helemaal precies op de verjaardag van Mille kwamen we daar aan.
We hadden later een afspraak in Berlijn om dan nu toch echt het laatste mankement aan de auto te laten verhelpen. Dit keer was het voor de airco die we niet aan de gang kregen.
Van Zeven naar Berlijn zijn we via Bergen-Belsen gereden. Een interneringskamp waar Anne Frank is overleden.
En niet alleen de zusjes Frank, 53.000 mensen zijn hier overleden aan ziektes, en hongerdood.
Het maakte ons weer klein en stil....
Wat mensen elkaar toch aan kunnen doen!
In Berlijn verliep alles vlot, er was al een afspraak gemaakt bij een garage waar we maar netaan een soort van een beetje binnen konden staan, dat de auto niet op de brug kon was even lastig voor de monteur.
De laatste stop zou in Deventer zijn voor een reünie met de Marokko groep. We zijn op ons gemakje door de Harz daar naar toe gereden en het was erg leuk om de meesten van de groep terug te zien.
En zo waren we zondagavond weer thuis, en konden we dinsdag op bezoek bij Yuan, onze dappere kleinzoon die dinsdag geopereerd werd.

Dankjewel voor de mooie verhalen en prachtige foto's. Tot de volgende reis.

Jan Berkelaar 2019-08-17 11:49:54

Dank je wel dat we weer mochten meegenieten. Fijn we er veilig thuis te zijn. Liefs

Marjatta 2019-08-17 16:49:40

Dappere Yuan! Gezellig dat jullie op Mille haar verjaardag waren en welkom thuis! X

Nannet 2019-08-18 09:51:02

Wij hebben 24 jaar in Zeven gewoond. Wij zijn regelmatig naar Bergen-Belsen geweest . Ikzelf in die 24 jaar wel 50 keer. Voor mijn werk moest ik wekelijks minimaal een keer naar Bergen Hohne. Een bezoekje aan Bergen Belsen en ook aan het voor de meeste mensen onbekende Russisch kerkhof was dan een must. Zeer indrukwekkend!!