Van Roemenië naar Bulgarije

Roemenië, Rasnov

Na alle bezoekjes en herinneringen ophalen hebben we nog een leuke route gereden met Péter en Kim voor we weer ieder onze eigen kant opgingen.
Péter wilde heel graag de Bicazkloof rijden en wat kun je inbrengen tegen een mooie rit?!
Het was een heel eind in een paar dagen en alle lof aan de kinderen die zich super hebben gedragen! Wat hebben we met elkaar genoten de afgelopen week! En nu zijn onze wegen weer gescheiden, zij terug naar Nederland, wij door naar Bulgarije. Onderweg mooie dingen gezien, maar ook pure armoede, wat zijn de verschillen toch groot!
Bij Pitesti hadden we een prachtig plekje aan het water en we besloten een dagje rust te nemen.
Gister zijn we in één ruk doorgereden naar Bulgarije gelukkig konden wij doorrijden, maar er stond een file vrachtwagens voor de grens van 7 km. Sommige chauffeurs zitten buiten, anderen liggen met de gordijntjes dicht te slapen en allemaal wachten ze op doorgang naar Bulgarije.
Onze eerste honderd km hier zitten erop en we hebben al mooie dingen gezien.
Ons eerste overnachtingsplekje is bij een hotel pension waar we onze eerste Bulgaarse maaltijd hebben gegeten, dat zag er leuk uit, het werd geserveerd op een brandende schotel.
Hier in Bulgarije wordt het wat spannender om een veilige plek te vinden voor de nacht, maar we hebben altijd nog een plekje gevonden dus dat zal ook nu wel weer gaan lukken.

O Rietje wat een prachtig verslag weer van jullie fantastisch mooie reis. Ik heb het net allemaal gelezen en bekeken, want om de een of andere reden zat alles in mijn spam🥴 en daar kijk ik eigenlijk nooit in. Maar ben helemaal bij. Fijne voortzetting 😘

Trudy 2022-08-20 14:28:19

Mooi verhaal weer en mooie foto’s. Bicazkloof zijn wij ook al eens doorheen gereden. Inderdaad wat een tegenstellingen in die landen. Fijne reis verder. Wij zijn op de terugweg uit Oostenrijk van een vakantie op een boerderij met Jan jr. en gezin. Niet met de camper maar met de auto. Luxe overnacht in een hotel zo ontbijten en dan richting Vinkeveen.

Jan Berkelaar 2022-08-21 08:38:14

Het was weer gezellig om samen zo’n reis te maken! Wij zijn inmiddels weer veilig thuis aangekomen. Nog heel veel plezier de komende weken. We zullen verder van jullie mooie reis meegenieten door jullie verslagen en foto’s. Dikke knuffel van ons allemaal!

Kim 2022-08-21 08:56:49

Prachtig verslag. Je ziet op de foto's goed de verschillen. Rijkdom en armoede. Maar ook de prachtige natuur !!!! Goede reis verder !

Marjan 2022-08-21 09:19:52

Proost Piet , altijd lekker toch eau de cologne , hahaha . Ja het gaat nog veel net paarde en ezelkracht hé! Fijne voortzetting !

Tjetty 2022-08-21 20:32:15

Prachtige fotos weer. Lijken wel kaarten. Heerlijk dat jullie weer zo aan het genieten zijn