Back in the land of the living.

Tanzania, Mbuyuni

En dat terug kun je heel letterlijk nemen!
Zaterdagavond haalden we Peter en Kim, Yana, Yuan, Skye en Yade op van Kilimanjaro airport en zijn we eigenlijk rechtstreeks naar bed gegaan want zondag begon de dag vroeg.
Om 7 uur werden we opgehaald door Silver onze gids voor de komende 5 dagen. We gingen achtereenvolgens naar Tarangire, Serengeti (zo groot als Nederland) en Ngorongoro krater en kunnen wel spreken van een geslaagde safari want we hebben ‘the big 5’ allemaal gezien en dat in grote getale!
We sliepen nacht 1 in een superdeluxe lodge en de 3 nachten daarna in een ‘tentcamp’
In het eerste park, Tarangire, waren grote kuddes olifanten en giraffen. Naast (dwz zo’n 200 meter naast) een kudde giraffen gingen we op de foto bij een baoboa tree. Deze bomen kunnen een omtrek krijgen van 9 meter en werden in het verleden gebruikt door stropers om zich overdag voor de rangers te verstoppen en ‘s nachts een olifant te stropen en zonodig de ranger te vermoorden, nu vind je er alleen nog vogels in gelukkig.
Van kamperen was geen sprake want het waren ruime tenten compleet met badkamer en heerlijke bedden met klamboe.
Als we van onze tent naar de restauranttent of receptie wilden na zonsondergang moesten we eerst via de portofoon begeleiding vragen en dat bleek niet overbodig. Elke nacht hoorden we wel dieren om de tent scharrelen sommigen herkenden we aan de geluiden, we hoorden Hyena’s en Buffels en tijdens het laatste dinee kwam op haar dooie gemakkie een leeuwin met 2 welpjes langs wandelen die de rest van de nacht bij de tenten voor de chauffeurs hebben doorgebracht dus Silver moest met de auto naar zijn tent worden gebracht.
Toch hebben we alle nachten heerlijk geslapen hoor!
We bezochten een traditioneel Massaidorpje dat ons alles liet zien en uitlegde hoe ze leven.
Beetje jammer dat Piet en ik na elkaar iets opliepen waardoor het ons zogezegd ‘dun uit de broek liep’.
Daar zijn pilletjes tegen en die werken ook prima maar wel nadat we een dag na elkaar in bed hadden doorgebracht!
Vandaag was een lange reisdag, om 7 uur zaten we in de auto om onze reis terug door de Serengeti voort te zetten naar Ngorongoro krater.
En daar zagen we dan nummer 5 van de big 5, de rhino!
Wat hebben we veel gezien en genoten de afgelopen dagen, van elkaar en van alles om ons heen! Eén van de dingen die we leerden is hoe je gewoon met een troep leeuwen in de buurt gewoon achter de auto kan gaan plassen, als je de kant van de leeuwen opkijkt kun je ze zien aankomen tenslotte!
Lunchen tussen de wilde dieren? Wij draaien onze hand er niet voor om!
De safari is voorbij en Piet en ik zijn alletwee weer opgeknapt, back in the land of the living, de staatmarkten en het gewone dagelijkse leven buiten!

Supergaaf

Anneke 2022-02-25 18:11:42

Wat een prachtige foto’s en wat hebben jullie nu alweer veel gezien met zijn allen. Echt weer een hele mooie reis!👏😊

Jolanda. 2022-02-25 19:49:47

Werkelijk prachtig. ♥️ Fijn dat jullie weer opgeknapt zijn.

Nannet 2022-02-25 20:24:12

Geweldig Rietje ,dat jullie dit zo met elkaar mogen ennkunnen meemaken ,zo blij voor jullie! Hoor graag meer verhalen als jullie weer thuis zijn ! Mooie voortzetting van jullie reis !

Tjetty 2022-02-25 22:15:31

Jullie hebben meer gezien als wij toen wij hebben geen leeuwen gezien dat was jammer. Maar verder is het geweldig en zeker wat jullie nog meer hebben gezien. De kinderen vergeten het een hele leven niet zo bijzonder. Nog veel plezier en geen poeperij meer bah.

Annie. 2022-02-26 00:17:07

Wat een ervaringen, geweldig om die samen te hebben

Fred 2022-02-26 08:10:57

wat geweldig om dit samen met je kinderen en kleinkinderen te mogen beleven.

Marjatta 2022-02-26 16:56:43

Wauw wat een bijzondere, onvergetelijke trip. En de big five gespot, ja daar kan je wel een dagje buikloop voor hebben toch. Dat zijn jullie na al dat moois, hoe vervelend ook, snel weer vergeten. Prachtige foto’s weer. Echt smullen

Trudy 2022-02-28 20:56:43

Wat is en blijft het toch mooi en overweldigend zo’n toertje door een wildpark. Als ik de foto’s bekijk, proef ik gelijk de sfeer van het zoeken/uitkijken naar dieren. Zo spannend!