Over ambachtslieden gesproken

Marokko, Sidi Ifni

Het begon met een stuk hout wat uitstak over straat, niet heel ongewoon hier, maar deze zagen we over het hoofd en die veroorzaakte gelijk een behoorlijk gat in de ‘zijgevel’. Zelf wisten we even niet hoe we dat konden oplossen, zelfs ducktape kon de zaak dit keer niet redden.
Op een camping in Tafraout werden we binnengewuift door een Marrokaan die 20 jaar in Nederland heeft gewerkt en voor we het doorhadden stond er een ‘mannetje’ die dat wel kon fixen..... tja wat te doen? Tot nu toe is alles aan onze camper door de dealer gedaan, maar die is ver weg!
We hebben er een nachtje over geslapen en besloten het te doen,
dan is in ieder geval het gat dicht en dan zien we thuis wel weer verder.
Het bleek een garage, een garage waar mensen uit Europa met hun camper, groot klein, oud of nieuw, naar toe komen voor alle soorten reparaties. Een garage waar vakmannen rondlopen, dat hadden we al snel door en zodoende kwam ons hele verlanglijstje aan bod, krasje hier, deukje daar, zelfs het dak is onder handen genomen, de ducktape verwijdert en de lekkage opgelost.
En voor een bedrag dat je bij ons voor 4 dagen camping betaald, stonden wij 4 dagen te kamperen bij de garage en rijden we nu weer in een blinkende camper!
De groep was ondertussen al aangekomen bij Plage Blanche, de meest zuidelijke bestemming van de tour, maar wij hebben besloten nog even op eigen gelegenheid door te reizen en Plage Blanche, een zandstrand in de Sahara, over te slaan en gelijk naar Sidi Ifni te rijden.
Na iets meer dan een week voegen we ons dan vanavond weer bij de groep, maar die komen we ongetwijfeld op de Souk in Tiznit al tegen!

Wat een ongelofelijk mooie ervaring. Vakmanschap zelfs zo ver over de grens. Kom daar bij ons maar eens om en voor dat geld. Hulde voor de goede Marokkanen. groet

Leo Evers 2018-11-21 14:23:12

Prachtig verhaal zeg, wat goed

Anneke en Ben 2018-11-21 15:46:36

even een "vlekje" wegwerken. Lekker van jullie dak. Nu weer verder. Smul van jullie verhalen.

marjatta 2018-11-21 16:31:13

Weer mooi verteld met evenzo mooie foto’s!

Frans 2018-11-21 18:23:49

Die foto van de twee timmermannen 😍

Nannet 2018-11-22 07:17:42

Wat geweldig dat jullie een marrokaan tegen kwamen die nederlands sprak ! Camper dus weer helemaal op orde. Nu weer verder. Goede reis weer in een droge camper !