New Brunswick en Ontario

Canada, Richibucto Road

We reden van Nova Scotia naar New Brunswick.
We hebben wel eerder van dè rode zee gehoord, die wordt in de bijbel beschreven, maar nu zagen we toch echt een zee die rood was, heel apart.
Bij de Bay of Fundy leerden we dat dat een heel bijzonder ecologisch verschijnsel is.
Dat is ook weer een heel bijzonder punt, door de ligging van de baai is het getijdeverschil meer dan 10 meter, en dat iedere zes uur !
We liepen bij eb over de zeebodem bij de zogenaamde flowerpots en hebben in het natuurgebied gewacht op vloed om het verschil met eigen ogen te kunnen zien.
Op weg naar Québec een klein ommetje gemaakt om de langst overdekte brug ter wereld over te rijden, wat een bouwwerk!
En wat een tegenstelling met het grootste overdekte winkelcentrum dat wij ooit gezien hebben!
Een ijsbaan waar een hockeywedstrijd werd gespeeld tussen de draaimolens en de 8baan, en ja, natuurlijk meer winkels dan je in een week kunt bezoeken, gauw weer verder.
Wij zijn geen stadsmensen, wij zijn meer van de natuurparken en kleine dorpjes, hoewel..... Walmart, een grote winkel waar van alles te koop is, is een vast adres voor de boodschappen, daar mag je met de camper namelijk op de parkeerplaats overnachten.
We hebben één keer voor ons gemak de camper op een andere grote parkeerplaats bij een winkelcentrum gezet, om 7 uur klopte de politie aan dat dat niet de bedoeling was, dan parkeren we toch maar weer bij Walmart laden de fietsen uit en gaan Québec bekijken. Dat ging prima, prachtig aangelegde fietspaden langs de oever van de St.Laurens rivier.
In Sainte Anne de Beaupré kwamen we op weg naar een volgend park en waterval langs een enorme cathedraal die we bezocht hebben, ook in de kelder nog een zaal, groter dan de meeste kerken in Nederland.
Nu hadden we ondertussen de accu's van de fietsen leeggefietst dus die moesten maar eens geladen worden. We waren gewaarschuwd over sinus en pieken en dalen, maar wij dachten dat het moest kunnen, tot er een tik te horen was, vervolgens een gesis..... snel de stekker uit de omvormer trekken voorkwam toch niet dat er nog een knal volgde met bijbehorende rookwolk..... dat was het einde van de omvormer, maar met nog 30 % in de accu's dachten we toch Montréal nog te kunnen bekijken..... niet dus, de hellingen van Montréal zijn zo stijl dat we lopend naar boven moesten en vervolgens dreigden de weg kwijt te raken.
Juist nu we voor het eerst vergeten waren een foto te maken van de straat waar de camper stond, wisten we het eigenlijk niet goed meer, en Montréal is groot, er zijn heel wat Wallmarts....we hebben het gehaald gelukkig maar we waren bekaf!
En tot slot bij 1000 islands (in werkelijkheid zijn het er veel meer) weer terug door de VS naar Niagara Falls, het blijft mooi, ook al is het behoorlijk toeristisch!

Geweldig verslag weer enne wst zullen jullie moe geweest zijn na die fietstocht ! veel verder reisgenot ! xx

Tjetty 2017-06-18 17:47:24

Wat een boeiend verslag. Kan ik vannacht weer dromen(hoop ik). Deze keer wel heel mooie interessante foto's. Die ga ik maar eens opzoeken. Spannend!

Frans 2017-06-18 19:25:17

Wat zien jullie prachtige dingen.

Marjatta 2017-06-18 22:54:52

Mooi verhaal jullie beleven nog eens wat. Ben benieuwd naar wat er nog meer komt. Goede reis verder.

Jan Berkelaar 2017-06-19 06:42:42

Hoi wat een andere wereld maar je moet water kunnen zien rustig aan nu de komende dagen geniet!!!! Doe ik het ook .

Jeannette 2017-06-19 14:39:50

zo te horen gaat het tot nog toe lukken... beetje excersize is okay.... walmart all the way hhaha