Zanzibar

Tanzania,

Wat een luxe! Na de afgelopen weken is het goed toeven op een plaats waar alles klaarstaat en geregeld is, maar ja bij ons schijnt er altijd wel iets te gebeuren waardoor het net even anders gaat, maar dat is dan weer leuk voor het verhaal.
Op de luchthaven in Arusha dook een probleem op
‘Your tickets are not confirmed and your name madame is not spelled correctly’
Dat van die naam dat wisten we, daar hadden we nog thuis al over gemaild met het reisburo dus dat zóu opgelost zijn, niet dus….
Met wat kunstgrepen werden we op het laatste nippertje in het vliegtuig geduwd, zitten en vliegen, maar zo zouden we niet terug kunnen vliegen naar Dar es Salaam dus dat moest wel worden opgelost op Zanzibar.
Zodoende bij aankomst gelijk naar het kantoor van Precision Air om dat op te lossen. ‘Helaas dat kunnen wij niet aanpassen, dat moet het reisburo in Nederland doen’
Dus gelijk een mail naar NL en afgereisd naar ons paradijsje.
Gelukkig kregen we al snel antwoord uit Nederland
‘Wij hebben alles goed gedaan hier heeft u een kopie’
Kijk dat schoot wel even verkeerd dus we hebben een mail terug gestuurd dat we hier prima zitten en dat we hen aansprakelijk stellen als het niet goed komt. Tot nu toe hebben we daar nog geen antwoord op dus misschien dat we er noodgedwongen nog wat dagen aanplakken hier.
Het is hier warm, zeg maar gerust heet, het lekkerste plekje is op het overdekte terras aan zee, met een heerlijk briesje of in het zwembad.
We hebben ondertussen Stonetown bekeken, de oude binnenstad met Oosterse invloeden, waar ook de slavenmarkt en de slavenverblijven zijn.
Wat een afschuwelijke geschiedenis, 3 dagen en nachten met 50 personen in een kelder zonder eten zonder sanitair, alleen om hun geest te breken en dan in een kuil aan de ketting op de markt, vreselijk wat mensen elkaar aandeden en nog steeds doen!
Zanzibar is altijd een kruideneiland geweest, dus gingen we op excursie naar een kruidentuin, leuk om alles wat je in de keuken vind hier aan de boom te zien hangen!
Ons volgende verslag komt waarschijnlijk uit Dar es Salaam, maar dat weten we morgen.
Vluchtwijzigingen voorbehouden!

Mooie verhalen. Goed jullie te zien genieten. En het komt vast goed met de terugreis. Gods zegen daar.

Gert 2022-03-10 10:09:50

Wat een lekker plekje zeg. Een paar daagjes langer zou zo’n ramp nog niet zijn ♥️

Nannet 2022-03-10 10:44:07

Jeetje wat enorm heftig die slavenkelder en dat monument 😓. En die nootmuskaat, zo rood! Gaaf!

Karlijn 2022-03-10 10:59:49

Mooie rode lipjes. Geniet nog maar lekker verder daar, voordat jullie naar Dar es Salaam vertrekken.

Marjatta 2022-03-10 19:11:23

Leuke foto's !

Timo 2022-03-10 23:16:12

Wat een verhaal weer. Mooie foto’s , echt genieten. En het zou voor mij geen straf zijn om langer te blijven. Fijne voortzetting

Trudy 2022-03-11 13:03:47

Geniet er van ik weet niet waarom mijn reactie op de vorige dag kwam maar goed. Jullie genieten lekker zo te zien