Wachten

Duitsland, Berlijn

De reis naar Hongarije verliep voorspoedig, we hebben een stop gemaakt bij de dealer van onze afzetunit en zijn dit keer via Slovenië naar het Balatonmeer gereden.
Zo ben je in Hongarije en zo staan we al weer bijna een week in Berlijn om alle zaken te regelen die met onze auto te maken hebben.
Onze keuze voor 4x4 had nogal wat consequenties. Het was moeilijk een auto te vinden groot genoeg om de camper te dragen maar het is gelukt. Een Dodge Ram 2500. Kleine bijkomstigheid was dat de auto in Berlijn stond maar wie A zegt moet B zeggen en, naar later blijkt ook C en D ....
Er bleken wat dingetjes aan de auto te mankeren en vandaar onze keuze om via Berlijn terug te reizen.
Belangrijkste was wel dat de papieren voor de gasinstallatie niet compleet bleken en daar maakte RDW wel een probleem van.
We kampeerden een nachtje bij de boer, en hebben op een camperplaats in Rüdersdorf gestaan bij de kalksteengroeve.
Hier wordt al sinds 1200 kalksteen afgegraven en veel grote gebouwen in Berlijn zijn er van gebouwd.
En nu alle problemen (lijken te) zijn opgelost als een razende Roeland naar huis, daar hadden we het afgelopen weekeind al weer aan willen komen!