Voortijdig in Mystras

Griekenland,

Onze navigatie doet er alles aan om ons via de meest onmogelijke route’s naar onze bestemming te brengen. Het leuke daarvan is dat je op allerlei onverwachte plekjes komt, het nadeel is dat we soms op wel heeel slechte wegen terecht komen! Eén keer werden we gestopt door een plaatselijke bewoner die midden op de weg stond te zwaaien. Met handen en voeten maakte hij ons duidelijk dat de weg ons niet naar welke bestemming dan ook zou brengen, vele km verder wordt de weg zo smal dat er niet meer dan een brommertje op past.... terug dan maar, hoe rijden we dan.... ook dat kon hij ons met behulp van onze kaart prima aanduiden. Alleen.... zo liep het niet en zodoende kwamen we niet op de kustweg die we in ons hoofd hadden maar waren we al bijna in Mytras, een plaats die voor over 3 dagen op het programma stond. Nog een keer terug daar doen we niet aan, we hebben al zoveel prachtige kustroutes gereden en hebben er ook nog een aantal in het verschiet dus we blijven een dagje hangen op de camping, en doen op gebruikelijke wijze ons wasje tussen olijf- en sinaasappelbomen.
Sinaasappels, die zijn hier heerlijk en voor €1,50 kopen we bij één van de vele fruitkraampjes langs de weg 3 kg.
In Mystras is in 1249 een vesting gebouwd op 643 mtr hoogte.
Bewoners van Sparta vestigden zich hier en het is nu een bezienswaardige spookstad met imposante bouwwerken nog veel in tact dus je krijgt echt een indruk hoe men hier geleefd (lees geklommen) heeft.
We krijgen een beetje genoeg van oude stenen, de komende dagen rijden we langs de kust en besluiten alleen Olympia nog aan te doen, maar daarover volgende keer.

wat een prachtige plekjes weer. En een dagje hangen kan ook geen kwaad. Jullie camper krijgt zat te verduren. Liefs, Marjatta