Thermaal therapie in Turkeve

Slowakije, Komárno

Het plan was elke dag een volgend thermaal bad op te zoeken, er zijn er zat in Hongarije om van bad naar bad naar de grens met Slowakije te rijden.
Het liep anders. Onze eerste nacht is in een plaats wat weer zo’n tongbreker is….. Püspökladàny een camping met toegang tot het thermaalbad, heerlijk, zo’n 10 stappen naast de deur een badje op de camping en nog eens 10 stappen eraan en je staat in het grote thermaalbad.
Piet vind het heerlijk in het hete water te liggen en ik ga meest na een kwartiertje het grote bad in om baantjes te trekken. Allebei helemaal naar ons zin.

De volgende stop was niet veel verder, we reden 60 km naar Turkeve waar Maya, de zus van Peter, in het thermaal bad physio behandelingen geeft.
Dat ging prima, we bleven nog een nachtje, dat ging weer prima, dan blijven we er nog maar eentje.
Met Maya brachten we een bezoek aan vrienden, hij is boer en heeft ons zijn bedrijf laten zien.
Een groot bedrijf, met zo’n 250 koeien en 600 (ja 600) hectare land.
Voor de koeien is een herder die op zijn paard met de koeien op stap was, we hebben hem met de auto niet kunnen vinden.
Een kleindochter hoedt de schapen, ook te paard, dat doet ze graag, vooral dat paardrijden! Ze ging zo op in het paardrijden dat ze de schapen even vergat, die hadden de tijd van hun leven want die konden zich tegoed doen aan de druiven, nog minder op zelfgemaakte wijn dus dit jaar.
Veel van de oogst is dit jaar verloren gegaan.
De granen, de mais, de zonnebloemen, de druiven, alles is verdroogd en er is nog juist genoeg om hun eigen vee, koeien schapen en kippen, te voeren, helemaal niets gaat naar de export dit jaar.
We hebben bij hun gegeten
Een heel interessant en leerzame middag.
Soms heb je dat, je ontmoet mensen en er is een klik, en die voelden we.

Uiteindelijk zijn we gisteren vertrokken en vandaag zijn we aangekomen in Slowakije, juist ja, bij een thermaal camping.

Wat hebben jullie heerlijk genoten in Turkeve! Fijne reis verder en geniet van de baden die jullie verder nog tegen gaan komen 😄

Kim 2022-09-06 09:32:34

wat fijn, dat jullie, ondanks die knie, toch kunnen genieten en mooie mensen ontmoeten.

marjatta 2022-09-06 10:17:09

Wat een genieten in de baden en weer mooie foto's.

Jopie 2022-09-06 21:45:33

Leuk verslagje weer Rietje met Piet geen rare valpartijen meer gehad hoop ik , geniet er samen nog lekker van !

Tjetty 2022-09-07 09:46:47

Best een blauw been zeg ! Heerlijk zo dobberen met fysio voor Piet !

Tjetty 2022-09-07 09:50:59

Heerlijk die thermaal baden. Lekker warm en gezond. Zal Piet zijn knie ook goed doen. Wat leuk om zo n grote boerderij hebben kunnen zien en een leuk contact direct. Geniet nog verder van jullie mooie reis. Ook al zit er wellicht iets meer de spurt er in !

Marjan 2022-09-07 12:31:39

VIL

Timo 2022-09-07 15:08:57

Het is alweer een geweldig verslag van weer een mooie en interessante reis. Hoop dat het Piet weer goed gaat, Prachtige foto’s en mooie verslagen!! Rietje van harte gefeliciteerd met je verjaardag!!😘

Frans 2022-09-08 23:21:50

Echt weer genieten van jouw verslag en wat heerlijk al die thermaal baden. Fijne voortzetting en Rietje nog van harte gefeliciteerd🥳