Kenai Peninsula

Verenigde Staten, Seward

Zoals gezegd een nachtelijke rit door Anchorage en gelijk maar een eindje op weg gegaan naar onze volgende bestemming, het schiereiland Kenai.
De weg er naar toe is op zich al prachtig, zo prachtig dat er boetes worden uitgeschreven als je meer als 5 auto's achter je hebt rijden omdat de plaatselijke bevolking te veel last had van langzaam rijdende toeristen.
Onderweg naar Seward even rondgekeken in een winkeltje waar zakmessen gemaakt worden en gelunched op een prachtig plekje aan een riviertje in Primrose.
We hebben een flinke wandeling gemaakt naar Exit Glaciër, een gletsjer die per 3 feet per maand smelt, dat komt neer op 10 à 11 meter per jaar!
Een rondje door Seward gelopen, waar net de vis werd binnengebracht en vervolgens het schiereiland doorkruist om Kenai National Park te gaan bezoeken.
Weer dreigde onze nachtrust erbij in te schieten, nu door een camper die vlak naast ons kwam staan, ons vriendelijk toezwaaide zo van 'leuk he zo'n mooi stil plekje' en vervolgens toen we in bed stapten werd bij de buurman de aggregaat gestart!
We zijn maar een eindje verderop gaan staan....
Waar we al sinds de beslissing om deze reis te gaan maken op hoopten, kwam hier uit...
Beren die zalm vissen in de rivier.
Het was een prachtig gezicht, 2 keer kwam een moederbeer met 2 jongen naar de monding van Wolverine Creek om te vissen.
De tocht met het watervliegtuig terug was ronduit spectaculair! Over gletsjers tussen de bergtoppen door, schitterend!
De rivieren onderaan de gletsjer zijn melkwit door alles wat ze meeslepen onderweg.
Op Kenai Peninsula vinden we steeds weer de prachtigste plekjes om te overnachten in de natuur.
En gisteren weer terug naar Anchorage, eerst een 'nieuwe banden stop' en daarna in de herkansing om iets van Anchorage by day te zien.
En weer werd voor ons bevestigd, wij zijn geen stadsmensen we hebben het gezien en zijn weer snel de stad uitgegaan.
Nu overnachten we in Palmer, gaan morgen een beetje rondkijken en vervolgens de Hatcher Pass rijden, ook dàt schijnt weer een mooie route te worden, we houden jullie op de hoogte!

Klinkt echt prachtig 😍

Karlijn 2017-07-15 08:46:11

Wat mooi allemaal. En die beren. Schitterend. En dan die hond in de auto 😂 hilarisch.

Kim 2017-07-15 09:52:05

Alweer schitterend en spannend! Het is iedere keer genieten van jullie verslag!!!

Frans 2017-07-15 16:33:56

Wat een prachtig stukje reis weer. Sluit me aan bij Frans

marjatta 2017-07-15 22:14:58

Praaaaaaachtig weer.

Silly me 2017-07-16 15:06:48

Hallo alle twee hier alles okee Het lijkt wel of je ons meeneemt in een natuur documentaire Geweldig geniet en voorzichtig Groet van mij