Motril

Spanje, Motril

Valencia is een prachtige stad waar we op de fiets naar toe konden. Vroeger liep er een rivier door de stad, die is opgedroogd en nu is door de hele droge rivierbedding een park gemaakt dat door de hele stad kronkelt. De binnenstad staat vol met mooie oude gebouwen, aan de buitenrand staan prachtige nieuwe gebouwen die met elkaar verbonden zijn en zo een complex van 2 km lang vormt. Een museum, een bioscoop, een theater enz, alles bij elkaar in één cultuurcentrum.

En dan krijg je te horen dat er wéér slecht weer op komst is, dus onze biezen gepakt en naar Cartagena gereden waar we precies tussen twee depressies in zaten en waar onder een afdak konden staan zodat Piet wéér het dak opkon met de ducktape. Deze keer geen natte kleding, die heb ik ondertussen verhuisd zodat in de kastjes alleen nog dweilen en handdoeken liggen.
Als je wilt zien hoe je een prachtige kustlijn kunt verpesten dan kun je dat hier zien!
Van Almeria tot Motril (waar we nu zijn) staat het volgebouwd met plastic kassen!
Vandaag hebben we Alhambra en Granada bezocht en genoten van al dat moois, en ons verbaasd over de snelheid waarmee de bussen hier door de stad rijden, mensen springen in de nauwe straatjes letterlijk opzij in portieken om de bus te ontwijken!
En morgen is het dan zover, dan komt de ‘Marokkogroep’ bij elkaar op het strand naast de haven van Motril. Een aantal medereizigers hebben we al ontmoet omdat ze ook hier op de camping staan.
Morgenochtend gas tanken want dat is in Marokko niet te krijgen, dat geldt ook voor kaas dus daar slaan we ook nog een voorraadje van in en dan is het zover, dan steken we over naar Marokko!

Ter informatie de lekkage is, zoals het er nu uit ziet, verholpen. Om dit te constateren hebben we alweer heel veel regen gehad.

Piet 2018-10-22 08:55:13

Fijn dat de lekkage is opgelost ! Prachtige foto's !