Van de drup in de regen

Noorwegen, Tangen

Terwijl het in Holland stormde en regende hadden wij slechts zo nu en dan een buitje en dan nog voornamelijk in de nacht. Dat is ondertussen veranderd, we hebben hier vandaag ook al de hele dag regen terwijl we ondertussen al wel in sneeuwgebied rijden. Hamar, de grote ijshal, Lillehammer met de skipiste’s alles ligt er een beetje troosteloos bij met dat vieze weer.
Ons eerste bezoek aan een garage hebben we ondertussen al gehad. Al in Groningen hield de airco er niet meer mee op waardoor de kachel dichtvriest en niet meer werkt, de airco is nu dus losgekoppeld, de kachel is echt onmisbaar deze reis!
De bootreis is zeer voorspoedig verlopen. Omdat ik qua reisziekte niet zo’n held ben had ik voor de zekerheid een reistabletje ingenomen.
Kijk dat is mijn lijf niet gewend.... ik viel als een blok in slaap en heb van de rest van de dag nog weinig meegekregen, ik kon mijn ogen gewoon niet openhouden en de zee was zo kalm dat ik dat hele pilletje niet had hoeven nemen.
Onze eerste nacht in Noorwegen was in Dröbak een prachtig oud havenstadje waar we op dag twee lekker hebben rondgewandeld en geconstateerd hebben dat in Noorwegen de prijzen onveranderd zijn.... 1 halen 2 betalen.
Daar waren we op voorbereid, we zijn vertrokken met groente en vlees ingevroren gedroogd en ingeblikt dus alleen voor aardappelen en brood bezoeken we de supermarkt, nou ja... 1 keer een broodje van de warme bakker dan maar na omgerekend €6,70 betaald te hebben zijn we daar ook van genezen.
En toen naar Fetsund zo leuk om tante Mies te bezoeken! Het was 5 jaar geleden dat we haar hadden gezien maar het was als vanouds, een tafel vol eten stond voor ons klaar en wat was het gezellig om even met de nichten aan de koffie te zitten!
En nu dan door naar het noorden, en hoewel er overal sneeuw en ijs ligt rijden we nog steeds door de regen en is het grauw en grijs buiten in dit prachtige land!

geen mooi weer maar wel mooie foto's

Ruut 2020-02-16 15:12:38

Jullie missen hier niks, weer harde storm. Jullie komen vast wel in de sneeuw. Geniet er van

Marjatta 2020-02-16 16:17:54

Mooie foto’s! Zag ik het goed...3 zeemeerminnen? Ik wens jullie voor de verdere reis goed weer en hopelijk noorderlicht!

Frans 2020-02-16 18:11:49

Goeie reis weer... mooie fotos thus far

Silly 2020-02-17 00:48:57

Kunnen jullie langzaam aan wennen aan de kou. Geniet ervan samen. En een brood van 6,70 zal de pret niet drukken! X

Nannet 2020-02-17 07:26:19

Wat leuk om te lezen. Haha...Rietje had je een primatour ingenomen ? Vroeger vroegen de kinderen wanneer ze hun slaappil kregen. Dus herkenbaar. Leuk ook om familie weer te bezoeken.

Marjan 2020-02-24 11:42:01

Daarom bakte Tante Mies altijd haar eigen brood!

TJETTY 2020-02-24 18:22:58

Geen primatour Marjan, maar ongetwijfeld met dezelfde inhoud ;-) En ja Tjetty, dat denk ik ook!

RondjeChina 2020-02-24 19:13:26

Herkenbaar, die reactie op dat “zeeziekpilletje”. Toen ik 15 was en met mijn ouders met de veerboot van Amsterdam naar Noorwegen ging, kreeg ik ook zo’n pilletje van mijn moeder. Normaal gesproken zijn de “Van de Velde’s” volgens mij niet zulke echte slapers. Maar van dat pilletje was ik bijna de hele overtocht knockout!