Faroer

Faeröer, Hoyvík

HVóór deze reis waren we nog niet erg bekend met de Faröer eilanden, van gehoord en zo’n beetje waar het ligt, maar daar hield het dan wel op.
Ondertussen hebben we er een en ander van geleerd en gezien en vinden het hier prachtig!
De Faröer eilanden horen bij Denemarken, maar hebben zelfbestuur. Denemarken zit in de EU, de Faröeren hebben daarvoor bedankt. Ze leven hier hoofdzakelijk van de visserij en zagen problemen aankomen met quota... De munt is net als in Denemarken de Deense mark, de Faröeren, zo hebben we ons laten vertellen, zouden wel over willen op de Euro.
Het bestaat uit 18 eilanden, waarvan er 17 toegankelijk zijn een enkele Faröer laat zich met een helikopter naar eiland 18 brengen om op alle eilanden geweest te zijn.
Wij zijn in deze 3 dagen op 2 van de 18 eilanden geweest.
Torshavn is de hoofdstad en als je aan komt varen zie je gelijk dat ook daar veel huizen staan met grasdaken. We troffen het met het weer, 3 dagen voor Faröerse begrippen zomerdagen 17 graden en zonnig met soms wat bewolking.
En een bezoekje aan de garage kon ook deze reis niet ontbreken, dit keer bleek de accu in de camper niet goed te zijn, nog een geluk dat dat hier gebeurde want in IJsland schijnen de prijzen veel hoger te liggen. Met wat wij gemerkt hebben zijn de prijzen hier hetzelfde als in Denemarken, benzine is hier zelfs goedkoper dan in Nederland.
Dus als je voordeliger wilt tanken, ga dan naar de Faröer!

PRACHTIGE FOTOS!!! Echt leuk om weer ergens anders te zijn, en weer een mooi land❤️Goede reis verder en geniet er maar lekker van👍🙋‍♀️🌸😘

Jolanda🌸 2019-06-27 14:09:02

wat weer heel anders. mooi die huizen die zo opgaan in het landschap. Geniet lekker verder en laat ons maar smullen van jullie verhalen en fotoos

Marjatta 2019-06-27 15:08:36

Mooi daar!

Timo 2019-06-27 15:19:36

Mooie foto's, een ruig land zo te zien. Goede reis verder.