Nova Scotia

Canada, Saint John

Met de boot van Saint John naar Nova Scotia, een leuke afwisseling op het rijden en de wifi op de boot gaf de kans om wat te Facetimen.
Nova Scotia is eigenlijk een verlengstuk van wat we in Maine ook gezien hebben, een mooie kust met dorpjes waar veelal krab en kreeftvissers wonen.
Uitzondering waren de natuurparken, allereerst Kejimkujik, alleen al de naam is een uitdaging! Tweede uitdaging was het kanoën met een behoorlijk zijwindje... zie die boot maar eens overeind te houden, het werd een kort prettochtje!
Water bijvullen lukt tot nu toe steeds, al is er soms wat improvisatie bij nodig.
Voor we naar Halifax gingen hebben we een stop gemaakt in Peggy's Cove, waar je overal wordt herrinnert aan de vliegramp met een Swissair toestel in 1998.
In Halifax hebben we de Citadel bezocht, duidelijk beheerd door Schotten die het veroverd hadden van de Fransen.
En van cultuur werden we weer gewezen op de natuur....
Ik had een insluiper! Piet heeft mij verlost van een teek die zich best vermaakte op mijn rug.
In Sherbrooke bezochten we een openluchtmuseum van Sherbrooke aan het begin van 1900, het postkantoor van Sherbrooke hoort niet bij het museum, maar het zou er zo naar toe kunnen verhuizen, het deed ons denken aan het oude postkantoor in Aalsmeer.....
Gister en eergister reden we de Cabot trail, een prachtige route om Natuurpark Cape Breton en vandaag verlaten we Nova Scotia richting Bay of Fundy, daar laat ik volgende keer foto's van zien want het schijnt heel bijzonder te zijn!
O ja, in elk dorpje hier staan minstens 3 kerken!

Woooooow mooi hoor!!!

silly 2017-06-10 03:32:03

Fijn om jullie verslag te lezen. In Nova Scotia wonen ook nog Berkelaren. Nog veel kilometers te gaan.

Jan Berkelaar 2017-06-10 07:56:52

Ik geniet van jullie verhalen en foto's. Het is voor mij een uitdaging om te volgen waar jullie zijn geweest. Een avontuur op zichzelf. Dank je!

Frans 2017-06-10 10:22:17

Ziet er fantastisch uit. Wat een natuur daar he? Nou, jullie kunnen braaf elke zondag naar de kerk, als jullie de rest van de week maar niet ziek zijn! En niet alleen steentjes zeilen, maar ook zoeken he mam? Er ligt zoveel moois! Xx

Nannet 2017-06-10 10:28:25

Wat een mooie kerkjes , ze lijken op de hoofdvaartkerk helaas nu een restaurant. Leuk om jullie reis zo weer te kunnen volgen en ervan mee te genieten.

Ria 2017-06-10 11:51:48

Daar word je vrolijk van - mooie foto's

Anneke 2017-06-10 12:08:11

@Jan B Berken hebben we zat gezien, Berkelaars geloof ik niet, die hopen we in Alaska te ontmoeten ;)

Rietje 2017-06-11 02:06:05

wat leuk dat we jullie zo kunnen volgen. Wat een mooie kerken daar