Parks Highway/Steese Highway/Richardson Highway

Verenigde Staten, Fairbanks

Van Anchorage reden we naar Palmer om daar de Independence Mine te bezoeken, van de mijn zelf is weinig overgebleven, maar wel is goed te zien hoe het leven van de mijnwerkers eruit zag, en het is een prachtige omgeving voor een wandeling.
We hadden gedacht hier de Hatchers pass te rijden, en ondanks waarschuwingsborden dacht Piet dat wij, we hebben tenslotte nieuwe banden, dat wel zouden redden. Het bleef helaas bij een poging, dit was echt tè heftig voor onze camper, dit was een te steile grindweg....
Over Parks Highway naar Denali waar we met een ATV een rit hebben gemaakt met mooie uitzichten over het park.
In Fairbanks kwam het zo uit dat onze wegen kruisten met Jan en Houkje, Mieke en Klaas, we hebben met drie campers bij elkaar gestaan en een afscheidsborrel genomen, de kans dat we elkaar nog zien voor November is uiterst gering...
Onze route was de Steese Highway, de meningen over het al dan niet aanwezig zijn van een Hot Spring waren verdeeld en de route was prachtig (en stoffig).
Aangekomen in Circle deden we navraag. Circle hotspring was een lodge, maar die is gesloten, maar ga er gewoon maar naartoe, want de hotspring 'is still there, tell the caretaker that Lyill told you you could come and you'll be fine'
Aangekomen hebben we daar vanaf gezien...
Met de teller op 88.888 km kwamen we terug in Fairbanks, een aardige score in drie jaar!
Vanaf nu gaan we weer richting 'huis'.
De Richardson Highway bracht ons via Northpole naar Delta Junction waar de eindpaal staat van de Alaska Highway die we vanaf hier terug gaan volgen.
Northpole is het 'thuis' van de kerstman, ooit bedacht om
speelgoedfabriekanten te stimuleren vooral hier een bedrijf te beginnen, dat is niet gelukt, maar alles in Northpole ademt 'kerstman', zelfs de lantaarnpalen!

Vanuit mijn bedje in onze camper kijk ik zwijmelend naar de foto's. Zelfs de bewoonde wereld daar is nog ongerepter als de ruige wildernis hier. Ik vind het zoooooo mooi!

Nannet 2017-07-23 07:34:11

Tsja, daar kan de Main toch niet aantippen. Wat mooi.

Martien 2017-07-23 07:47:22

Wat een plaatjes weer! Het begint steeds meer op een echt avontuur te lijken. Sorry, dat is het natuurlijk al lang.

Frans 2017-07-23 10:12:21

💖😍💖 prachtige plaatjes weer, en wauw :88.888!!! Gefeliciteerd!

Karlijn 2017-07-23 10:30:35

Another woooooow factor... ik weet steeds meer wat Ken en ik gaan doen asls we geritired zijn haha

Silly me 2017-07-24 02:09:06

werkelijk geen woorden voor. Wat is de aarde prachtig.

Marjatta 2017-07-24 14:37:13

Klein kampertje hoor ... naast die kerstman ....