Hortend en stotend komen we op gang

Australië, Melbourne

We dachten alle doktersbezoeken nu wel gehad te hebben maar het liep toch weer net even anders.
Piet heeft nog een ziekenhuisdagje ingelast om gedefibrilleerd te worden en met een schoenendoos vol pillen kon de reis van start gaan.
Gelukkig hadden we thuis al ingechecked dus direct naar de drop off voor de bagage waar we vervolgens een file veroorzaakten want het apparaat lustte onze koffers niet, iemand erbij, nog iemand erbij….
In HongKong maakten we een overstap, 4 uur op een vliegveld waar alles gesloten is, geen kopje koffie te krijgen en toen eindelijk door naar onze eindbestemming, Melbourne.
Helaas bleek er iets mis met mijn visum dus werden we uit de rij gehaald en apart gezet, iemand erbij, nog iemand erbij….
Bij aankomst in Melbourne ging alles soepel, we waren zo door de douane en na een heerlijke douche hebben we geslapen als een roos in een hotel.
Na het ontbijt was het tijd om de camper op te halen, lekker groot zodat we ons de komende 3 maanden een beetje kunnen bewegen én we krijgen logé’s dus dat extra bed gaat ook gebruikt worden!
Deze dag hebben we gebruikt om de camper voor 3 maanden gebruiksklaar te maken en boodschappen te doen een dagje bijkomen van de reis van 26 uur!
Na ons eerste nachtje in de camper terug naar het verhuurbedrijf om wat mankementen op te lossen, maar belangrijker, om Peter Kim en de kinderen te zien die ook een camper hebben gehuurd.
Yana moeten we deze reis missen, die heeft het komende jaar plannen aan de andere kant van de wereld.
De komende 4 weken trekken we samen op tot voorbij Brisbane, maar vandaag beginnen we met Ballarat waar we Yolanda en Marc ontmoeten en naar Sovereign Hill gaan, een oud mijnwerkersstadje.
En daar is het koud! Rond de 15 graden.
De jassen moeten aan!

Wat een begin. Veel plezier en wat waardevol weer om dit eerste stuk met Peter en Kim en kids te mogen beleven.

marjatta 2023-08-02 16:58:14

Wat een vreselijke start,maar blij dat het nu goed gaat!!! Hoop dat jullie super gaan genieten!!!😊😊🥰

Berber 2023-08-02 17:35:40

Een moeizame start, hopelijk blijft het daar bij deze reis en kunnen jullie echt genieten. Fijne reis verder ben benieuwd naar jullie ervaringen. Wij zijn destijds gestart in Brisbane.

Jan Berkelaar 2023-08-02 20:25:53

Wat een begin! Veel plezier en ik kijk uit naar de volgende verslagen. Groetjes uit Heerlen

Frans 2023-08-02 23:38:53

Fijn, dat jullie nu goed en volgens plan op weg zijn. Wat een geweldige foto’s. Heel veel plezier met elkaar en goed reis.

Jopie 2023-08-03 09:50:14

Veel plezier met zn allen!

Nannet 2023-08-03 10:08:29

Wat fantastisch om Jullie reis zo te kunnen volgen! Ik ga ervan genieten hoe jullie genieten! Dank je wel en groetjes!

Gerry 2023-08-03 21:25:35

Nou nou dat is inderdaad een spannend begin zo vlak voor jullie reis..... maar voor nu geen gekke dingen meet en heerlijk genieten xoxo,goeie reis ! Leuke foto's!,

Tjetty 2023-08-03 23:33:50

Toch gehuurd in plaats van koop?

Bert 2023-08-04 22:38:46

Eindelijk wifi om even bij te lezen. Wat een vervelend begin. Maar de camper ziet er top uit. Geweldig ! Ik ga gauw verder lezen ! Goede reis Groetjes Marjan