Syberië / Krasnoyarsk

Rusland, Krasnoyarsk

En zo zijn we in een paar dagen alweer een heel stukje opgeschoten. We zitten nu op de helft van Siberië, het is een heel eind!!
Op sommige overnachtingsplaatsen hebben we politiebeveiliging, de politie is nu dus weer Piet's beste vriend!
Gister waren we in Mariinsk, een relatief kleine stad, maar in Rusland om meerdere redenen bekend.
Vanuit deze stad gingen vroeger de goudzoekers op pad, wat ook weer tot vele diefstallen heeft geleid en heeft geresulteerd in een gevangenis die nog steeds in gebruik is en waar de zwaarste criminelen van Rusland zitten opgesloten.
Uit Mariinsk komt ook de beste wodka van Rusland, en die fabriek hebben we bezocht.
Gisteravond zijn we hier in Krasnoyarsk aangekomen en op de fiets gestapt om in het centrum te gaan kijken.
We komen in allemaal steden met meer dan een miljoen inwoners waar we in Nederland nog nooit van gehoord hebben. Vandaag is een feestdag, een soort Koningsdag met braderie, kinderspelen overal terrasjes en een soort carnavalsparade
Morgen gaan we weer een stkje richting Irkutsk en komen we een paar dagen alleen in gehuchtjes en dus ook geen 'vreemde' voertuigen op de snelweg tegen, want vooral fietsen en tractoren maken ons nogal eens aan het schrikken, Piet raakt door alle gaten (van soms een cm. of 8 diep) al aardig bedreven in de grote slalom.
Alice wordt alweer 3 jaar, de eerste verjaardag die we moeten missen!!

O ja, de onderste 2 plaatsen op het verkeersbord zijn Krasnoyarsk en Irkutsk.......

Gaaaaf dat politie busje!!!

Karlijn 2015-06-12 17:10:00

Jaaaa dat busje is zeker gaaf Net als Alice, eeenig En Rietje ben je naar de kapper geweest?