Safety First!

Verenigde Staten, Mobile

KWaren het eerst de bosbranden, daarna op tijd weg uit Las Vegas, deze keer moesten we op de vlucht voor tropische storm Nate!
Trouw op de hoogte gehouden over de laatste ontwikkelingen door Marieke (met dank) hebben we onze route aangepast en zijn onderweg gegaan naar de Oostkust waar wij afwachten tot de storm is geluwd .... Morgen kunnen we Cape Canaveral Spacecentre gaan bekijken en na de storm bepalen we onze route weer. De luchtvochtigheid is hier 95%, zo hoog dat we er echt last van hebben, hopelijk is dat over als de storm voorbij is!
De reis hier naar toe hebben we dus met wat korte stops onderweg in één keer gereden, met een overnachting in Ochlockonee state Park, onbekend? Dat ligt bij Sopshopee.... en dat allemaal in Florida.
We móesten even de Golf van Mexico voelen de rode vlag wappert al driftig heen en weer, maar het water was heerlijk verkoelend.
Vorige keer had ik het over 10tallen kilometers op palen, ondertussen kunnen we vaststellen dat het zonder te overdrijven 100en kilometers zijn, van bruggen en dijken hebben wij als Hollanders de mond vol, maar die valt hierbij vergeleken gewoon open!
En ondertussen vliegt de tijd, we hebben nu 36.000 km gereden, nog zo'n kleine 2 weken en 1500 km verder dan krijgen we kinderen en kleinkinderen op bezoek die de herfstvakantie in een 'eigen' camper met ons meereizen, daar kijken we naar uit!
Daarna rijden we in 2 weken terug naar Maine, om onze laatste dagen in de US bij Sylvia en Ken door te brengen, camper weer op transport, inkopen doen en dan vliegen we alweer naar huis!
En storm Nate? Die hebben we succesvol ontlopen, 30 graden en die akelige hoge luchtvochtigheid nog niet!

Goed verhaal met perpectief, want er is maar een Holland. En Aalsmeer in het byzonder. Fijne tijd met kinderen en klein kinderen.

Arie van Doorn 2017-10-08 19:29:38

Een vraag ik stuur jullie mailtjes naar t.Janie maar die komen niet over. Misschien je het rechtstreeks naar haar door sruren zat ik nu te denken een beetje laat. Het mail adres is botvanes@optusnet.com.au Goeie reis verder wat hebben jullie ongelooflijk veel gezien.

Annie 2017-10-08 19:55:58

Gelukkig , op tijd weg ... op nasr de kinderen en kleinkinderen ..... heerlijk idee ! Goeie reis !šŸ’‹

Tjetty 2017-10-08 20:51:25

Wat een belevenis en wat een leuk vooruitzicht met de herfstvakantie. Alvast voor dan, heel veel plezier

Marjatta 2017-10-08 22:47:30

Florida is altijd erg vochtig, maar hopelijk word het wat inder want dat is niet prettig. Het is heir ook behoorlijk vochtig.... het regent netaan nog niet maar zo voelt het wel. happy travels!!

Silly me. 2017-10-08 23:49:12

Na weer te hebben genoen van verslag en fotoā€™s, wens ik jullie een fijne herfstvakantie met de familie.