Top of the World Highway tot Anchorage

Verenigde Staten, Chicken

Vanaf de grens was er weinig te zien van 'The top of the World highway'
Het weer was te slecht.
Nou moet je je bij highway niet zoiets voorstellen als onze snelweg, hier in deze contoureien verstaan ze onder snelweg iets heel anders...
In het gunstigste geval is er geasfalteerd en hoef je alleen op de meest onverwachte plekken op diepe kuilen (potholes) bedacht te zijn, maar highway kan ook modderweg betekenen, vooral waar er aan de weg wordt gewerkt.
En dat is aan de auto te zien!
We hebben overnacht in Chicken, een gehucht met 37 inwoners die het prima vinden als je bij hen op de parkeerplaats overnacht. Vroeger overnachtten hier de goudzoekers, dat zijn ook degenen die de plaats Chicken hebben genoemd. De oorspronkelijke naam was de indiaanse naam voor parelhoen, die hier veel voorkomt, maar door onenigheid over de schrijfwijze van dat woord werd besloten het gewoon maar Chicken te noemen.
Na Chicken kwamen we aan in Tok en zijn we over de Tok cutoff en Glenn Highway naar Anchorage gereden onderweg een gletsjer met een lengte van 6 km gezien en een muskusossen boerderij bezocht.
Van het haar worden mooie sjaals gebreid door eskimovrouwen die in het uiterste noorden van Alaska wonen, een mooi project!

En dan gebeurd er toch nog iets .......midden in de nacht.
De pindat is af, ik ga lekker slapen, dat dacht ik tenminste...
Wat herrie, wat gerommel en ik denk dat de container achter ons geleegd gaat worden.
Vervolgens een geschud en denk ik dat de vuilnisman ons heeft geraakt, als ik uit het raam kijkt blijkt dat we weggesleept dreigen te worden! Stond dat bord 'no overnight camping' er toch niet voor niets!
Nadat Piet een kwartier buiten heeft staan wachten tot het pinapparaat werkte was de 'camping' betaald, maar moeten wíj vertrekken.
Dus dat wordt Anchorage by night voor ons!

😂😂😂 wat een verhaal weer. En ook zo lekker Ouderwets-Hulsbos. En ook vd Velde? Heerlijk. Doet me denken aan de tijden dat we met de bus rondtrokken. Maar gelukkig was het alleen maar fout parkeren en geen botsing oid.

Kim 2017-07-11 13:34:36

Die brug ook. Whahaha. Ben jij net als mijn moeder destijds uit gestapt en naar de overkant gelopen. En heeft papa flink gas gegeven om over de brug te zijn voor die instortte? De wegen, de brug, het doet me echt aan Roemenië denken!

Kim 2017-07-11 13:36:54

Zo beleef je nog eens wat...