Alaska Highway/Haines Highway

Verenigde Staten, Delta Junction

Wat hebben we weer veel gezien!
Haines Highway was voor wel een hoogtepunt van onze tocht door Alaska.
Ogen te kort en hersens te weinig om alles wat God zó mooi gemaakt heeft op te nemen.
We zijn deze week de grens van Alaska naar Yukon en terug naar Alaska overgegaan en aangekomen in Haines waar we beren belevenissen hebben gezien die in een natuurserie thuishoren.
Een grizzly met jong die verjaagd werd door een bruine beer, een herdershond die het nodig vond om zich er mee te bemoeien....
Vanmorgen nog een vogelopvang bezocht. In deze omgeving zitten heel veel bald eagels, de helft van de hele Amerikaanse populatie leeft in Alaska, en het grootste gedeelte hier in dit gebied.
Ook die hebben we zien vliegen, wat een machtige beesten met een spanwijdte van wel 2 meter, de witte kop is het enige dat je nog ziet als ze in een boom zitten.
En nu zijn we klaar om de boot op te gaan naar Prince Rupert in British Columbia en die reis schijnt ook weer heel mooi te zijn ....

Wat een verhaal weer en de mooie foto's erbij. Ik kijk al uit naar het volgende verslag.

Frans 2017-07-27 09:02:39

Alss je niet gelooft en je ziet dit, dan moet je wel in een almachtige God geloven