De thuisreis door Tjechië

Nederland, Aalsmeer

Ondertussen zijn we weer thuis en hebben we het eerste doktersbezoek gehad.
Dat geeft nog geen duidelijkheid, behalve dat Piet’s knie oke is.
Nu op zoek naar de oorzaak , te beginnen bij de neuroloog.
De terugreis was lekker ontspannen zonder snelweg door Tjechië, Slowakije, 10 kilometer door Polen en vandaar naar Duitsland waar we een stukje van de Fachwerkstrasse hebben gereden.

In Mühlhausen staat de Mariënkerk, op 1 na hoogste kerk van Thüringen.
Op de kantelen staan 3 stenen patrijzen.
Het verhaal erbij is leuk.
Tijdens de bouw van de kerk tussen 1300 en 1400 en was er steeds geldgebrek en op een dag zaten de metselaars in een plaatselijk lokaal te eten en bespraken hoe dat verder moest.
De kokkin bemoeide zich met het gesprek en zei
“eerder zullen de gebraden patrijzen uit mijn pan vliegen dan dat die kerk wordt afgebouwd”
Terstond vlogen de patrijzen weg, landden op de kerk en versteenden ogenblikkelijk.

De laatste dag over de snelweg naar huis.
Direct in NL wapperden de vlaggen van de boerenprotesten en dat is dan ook de Nederlandse foto waar deze keer het reisverslag mee eindigt.
En als je thuis bent ben je weer thuis, 1 nachtje oriënteren (aan de goede kant uit bed stappen enzo) en dan is alles weer zoals het hoort en zijn we aan het Molenpad net zo thuis als in de camper.

We hebben vage plannen voor een nieuwe reis, maar als het zover is merken jullie het vanzelf.

Al met al weer een aparte reis met mooie verslagen en geweldige foto's. Hoop jullie binnen niet al te lange tijd weer in goede gezondheid te ontmoeten.

Frans 2022-09-19 22:43:02

Mooie plaatjes weer! Welkom thuisz 🥰

Karlijn 2022-09-20 06:40:31

Welkom thuis !

Tjetty 2022-09-20 12:37:00

Wat een prachtige fotoos weer. Bedankt voor het mogen meereizen.

Marjatta 2022-09-24 11:47:46

Mooi hoor allemaal ! Alleen vervelend van Piet zijn knie. Wat zou dat kunnen zijn ? Liever had ik gelezen dat de knie versleten was, nieuwe knie er in en hoppakee. Nu is het onzeker. In navolging van o.a jullie hebben wij ook een camper gekocht. Spannend ! Lieve groetjes Marjan